מלחמת רוסיה-אוקראינה: הפנטגון חסם במשך חודשים את השימוש של קייב בטילים ארוכי טווח מתוצרת אמריקאית, כך דווח אתמול (שבת) בערוץ התקשורת "הוול סטריט ג'רנל".
המטרה של האמריקאים, כך על פי הדיווח, הייתה להגביל את אוקראינה מהשימוש בנק רב עוצמה כדי למנוע פלישה של קייב למוסקבה. גורמים אמריקאים טענו כי אין שינוי במדיניות של טראמפ בנושא, אך בכיר בבית הלבן הדגיש כי הנשיא עשוי לשנות את דעתו.

כזכור, בשבוע שעבר התקיימה "פסגת אלסקה", בה נפגשו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במהלכה הודיע הראשון כי יזם מהלך לכינוס פגישה בין פוטין לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, כדי לסיים את המלחמה שנמשכת כבר כ-4 שנים.
טראמפ כתב ברשת החברתית שלו TRUTH כי בסיום המפגשים התקשר לפוטין והחל "לארגן פגישה בין הנשיאים פוטין וזלנסקי, במקום שייקבע בהמשך". לדבריו, לאחר הפגישה בין שני המנהיגים צפוי להתקיים מפגש תלת־צדדי בהשתתפותו.

מקדם שלום: טראמפ יוצא בצעד דרמטי לאחר הפסגה בבית הלבן
זלנסקי עצמו הודה לטראמפ וליתר המנהיגים שהשתתפו בפגישות בוושינגטון, וציין כי השיחות היו "ארוכות ומעמיקות". הוא הוסיף כי דנו במצב בשטח, בצעדים להחזרת ילדים שהועברו לרוסיה ובשחרור שבויים ואזרחים. לדבריו, "פגישה ברמת המנהיגים היא הכרחית כדי לפתור סוגיות רגישות".
