accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

בשל מכסי טראמפ: שירותי דואר באירופה מפסיקים משלוחים לארה"ב

שמואל קוגן

שמואל קוגן

כט אב ה'תשפה (23.08.25)

4

0

like

0

dislike

מספר שירותי דואר מרכזיים באירופה הודיעו כי הם מפסיקים זמנית לשלוח חבילות לארה"ב, בעקבות סיום הפטור ממכס על חבילות בשווי של פחות מ־800 דולר • הפטור, שנקרא "דה מינימיס", אפשר עד כה כניסה של מיליארדי פריטים ללא מכס, אך צפוי לפוג ב־29 באוגוסט במסגרת מדיניות ממשל טראמפ


מספר שירותי דואר מרכזיים באירופה הודיעו אתמול (שישי) כי הם מפסיקים זמנית לשלוח חבילות לארה"ב, בעקבות סיום הפטור ממכס על חבילות בשווי של פחות מ־800 דולר. הפטור, שנקרא "דה מינימיס", אפשר עד כה כניסה של מיליארדי פריטים ללא מכס, אך צפוי לפוג ב־29 באוגוסט במסגרת מדיניות ממשל טראמפ.

דואר גרמניה, דנמרק, שבדיה ואיטליה הפסיקו את המשלוחים כבר מהשבת, וצרפת ואוסטריה יעשו זאת ביום שני. דואר בריטניה הודיע כי יפסיק משלוחים ביום שלישי, והבהיר שחבילות מעל 100 דולר יחויבו במכס של 10%. ספקיות לוגיסטיקה כמו DHL ופוסטנורד הצטרפו להשעיה, והסבירו כי לא קיבלו הנחיות ברורות מהממשל בארה"ב כיצד ייגבו המכסים וכיצד יעודכנו מערכות המחשוב.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ |
maximize-image
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

על פי הסכמי המסגרת שסוכמו בין ארה"ב לאיחוד האירופי בחודש שעבר, יוטל מכס של 15% על רוב הסחורות המיובאות מאירופה, לרבות חבילות קטנות. הדואר הצרפתי לה פוסט ציין כי לא ניתנה לו שהות מספקת להתארגנות, והדואר האוסטרי הודיע כי יום שלישי יהיה המועד האחרון לקבלת משלוחים מסחריים לארה"ב.

פוסטאירופ, איגוד המאגד 51 שירותי דואר ציבוריים באירופה, הזהיר כי אם לא תושג הבהרה מול הרשויות האמריקאיות עד ה־29 באוגוסט, כלל החברים צפויים להשעות את המשלוחים לארה"ב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News