מקורות סורים בכירים מסרו היום (שישי) לעיתון "אינדיפנדנט ערביה" כי סוריה וישראל יחתמו על הסכם ביטחוני בחסות ארצות הברית ב־25 בספטמבר. ההסכם צפוי להתמקד בסידורי ביטחון בלבד, ולא יכלול הסכם שלום מקיף.
על פי הדיווח, ההסכם יגיע לאחר נאום שיישא נשיא סוריה הזמני, אל-ג'ולאני, בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק ב־24 בספטמבר.

מקורות סורים דיווחו כי שר החוץ הסורי, אסעד אל־שיבאני, נפגש לאחרונה בפריז עם השר רון דרמר, לדיונים על סידורי ביטחון בדרום סוריה.
סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא אישרה פגישה בין אל־שיבאני למשלחת ישראלית ביום שלישי, אך לא הזכירה את דרמר. לפי הדיווח, השיחות התמקדו בהפחתת ההסלמה בדרום סוריה, בהתחייבות לאי־התערבות בענייניה הפנימיים, ביצירת הבנות ליציבות אזורית ובמעקב אחר הפסקת האש במחוז א־סווידא.

בנוסף, הצדדים דנו גם בחידוש ההסכם משנת 1974, להקמת אזור החיץ ברמת הגולן תחת פיקוח האו"ם.
גורמים סוריים וישראליים מקיימים בחודשים האחרונים שיחות בתיווך אמריקני להרגעת המצב בדרום סוריה. סבב קודם של השיחות התקיים בפריז בסוף יולי, אך הסתיים ללא הסכם סופי.

ברקע, נשיא סוריה הזמני אל-ג'ולאני דחה כל אפשרות לחלוקת סוריה והאשים את ישראל בהתערבות: "זה בלתי אפשרי, ישנם מפלגות שמנסות לצבור כוח ממעצמה אזורית, בין אם ישראל או אחרת – זה בלתי ניתן לביצוע".
כמו כן, ע"פ דיווח ב"סקיי ניוז ערבייה" ארצות הברית מבקשת לארגן פגישה בין אל-ג'ולאני לנתניהו בניו יורק בספטמבר הבא, בהשתתפות הנשיא טראמפ.
