פורסם בחדשות 14: בזמן ישיבת הקבינט המצומצם שמתכנסת הערב (חמישי) לאישור התוכניות האופרטיביות לכיבוש העיר עזה, גורם ביטחוני חושף את עמדת צה"ל בסוגיית החטופים.
הגורם ציין כי חרף ההיערכות למבצע רחב היקף, בצה"ל סבורים שעדיין קיים חלון של כמה שבועות למצות אפשרות לעסקה לפני תחילת הפעולה הצבאית. "אם יאושרו התוכניות, יש זמן מוגבל שבו ניתן יהיה לשוב לאפשרות של עסקה", אמר.
הגורם הבהיר כי "כל מה שמחזיר חטופים חיים וחטופים חללים – על הפרק" .עוד הדגיש: "עמדת צה"ל ברורה – יש למצות כל אפשרות להחזרת החטופים בעסקה לפני החזרה ללחימה".

ישיבת הקבינט תעסוק באישור סופי של התוכניות הקרקעיות לקראת הפעולה, שנועדו לסמן את שלב ההכרעה במערכה. עם זאת, ההתבטאויות האחרונות משקפות ניסיון לשמור פתח לפתרון מדיני שיחזיר את החטופים לפני שארגון הטרור הנאצי יוכרע באופן מוחלט.
