ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך היום (חמישי) על השבתו של סאלח אבו-חסיין, אזרח ישראלי שהיה כלוא בלבנון במשך כשנה, ואמר ברמיזה: "זה צעד חיובי וסימן לבאות". נתניהו הודה לכל העוסקים במלאכה ובראשם מתאם השבויים והנעדרים, תא"ל (מיל') גל הירש, שליווה את החזרתו לישראל במעבר ראש הנקרה.
בלבנון פרסמו לפני זמן קצר פרטים חדשים באשר לסיבות שבגינן אבו חסיין נעצר בלבנון. לפי דיווח בערוץ LBCI, אבו חסיין נעצר על ידי יחידת המודיעין של צבא לבנון ביולי האחרון בעיירה נאקורה שבדרום מערב המדינה לאחר שנכנס לעיירה וביקש כוס מים. היום, בתום חקירות שעבר על ידי "הביטחון הכללי", הוא שוחרר בידי הרשויות בסיוע הצלב האדום במעבר ראס א-נקורה.

כאמור, לאחר תשאול ובדיקה רפואית ראשונית, הועבר האזרח על ידי צה"ל לבדיקות מקיפות בבית החולים לאחריהן יפגוש את משפחתו. המרכז הרפואי גליל בנהריה הודיע כי מצבו הבריאותי יציב, והוא עובר הערכה גופנית ונפשית ע"י הצוותים הרפואיים. נסיבות האירוע נמצאות בבדיקת כוחות הביטחון.
