accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

לאחר עלילת הדם נגד צה"ל: מזכ"ל האו"ם ממשיך בקו האנטישמי

רבקה שורק

רבקה שורק

כז אב ה'תשפה (21.08.25)

81

4

like

14

dislike

מזכ"ל האו"ם ממשיך בקו האנטישמי נגד ישראל: גוטרש גינה את תוכנית E1 במעלה אדומים, טען כי "המהלך ינתק את הגדה הצפונית מהדרומית ויפגע ברצף הטריטוריאלי של הפלשתינים", וקרא לממשלה: "להפסיק לאלתר את כל פעילות ההתנחלויות"


מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה היום (חמישי) בהצהרה לתקשורת את קידום התוכנית האסטרטגית E1 במעלה אדומים: "ההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים, מהוות הפרה של המשפט הבינלאומי וסותרות ישירות את החלטות האו"ם".

לדבריו, "קידום התוכנית הזו הוא איום קיומי על פתרון שתי המדינות – הוא ינתק את הגדה הצפונית מהדרומית ויביא להשלכות חמורות על הרצף הטריטוריאלי של השטח הפלשתיני הכבוש", וקרא לממשלת ישראל "להפסיק לאלתר את כל פעילות ההתנחלויות".

maximize-image
שגריר ישראל באו"ם, דני דנון | צילום: Evan Schneider

כזכור, בשבוע שעבר שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, שיגר מכתב תגובה לגוטרש, בו דחה את ההאשמות חסרות הבסיס, כי קיימות עדויות על אלימות מינית מצד כוחות הביטחון הישראליים נגד מחבלים פלשתינים שנתונים במעצר ישראלי, כפי שנכתב בדו"ח האו"ם על אלימות מינית באזורי עימות.

השגריר דנון דרש להסיר את ישראל מכל שיקול להכללה בדו"ח הבא, להטיל סנקציות על חמאס בגין שימוש שיטתי באלימות מינית ולתקן את הדו"ח כך שישקף במלואו את פשעי השבעה באוקטובר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News