בתוכנית "ישראל הבוקר" התייחסו היום (רביעי) למראות המדאיגים מלוד שבהם נראו ערביים תושבי העיר מפגינים בתמיכה בעזה ואומרים: "ברוח, בדם, עזה מעל לכול". האב השכול איציק בונצל קרא לאזרחי ישראל להפסיק להעסיק את אותם המחבלים: "אל תגיעו ללוד לתת להם פרנסה במוסכים ובכל העסקים שיש שם"
במהלך ההפגנות נשמעו ערבים תושבי העיר לוד קוראים קצובות: "ברוח, בדם, עזה מעל. ברוח, בדם, נפדה אותך עזה". מפגינה נוספת צולמה כשהיא אומרת: "היום אנשי לוד כולה, על אנשיה, ילדיה, צעיריה, גבריה ובניה הנמצאים כאן וגם חלק רב בעזה. אנחנו יוצאים היום כדי להגיד – הפסיקו את ההשמדה, את ההרעבה, את המלחמה והמצור על עזה, אנחנו לא יכולים להיות בשקט".
يتواصل الحراك في الداخل المحتل الرافض لتجويع غزة
الصور من اللد أول أمس السبت. pic.twitter.com/wUb5A1F2ea
— yaseenizeddeen (@yaseenizeddeen) August 18, 2025
"אנחנו אכזבנו מאוד את אנשי עזה. המראות שם משפיעים עלינו מאוד כי גם משפחה שלנו נמצאת שם. כל האנשים שלנו בעזה, נמצאים בעזה וזה מעציב מאוד ומשפיע עלינו מאוד. גם חוץ מקרובי משפחה, אנחנו עצובים על כל אנשי עזה, לא רק על הקרובים שלנו שם. הפכנו עצובים על כל העם, על כל עזה", אמרה מפגינה אחרת.
הפרשן והמזרחן ד"ר מוטי קידר ציין כי "זה מה שקורה כשמדינת ישראל מעלימה עין ממעבר מסיבי של בדואים מהדרום למקומות במרכז. זה מה שקרה בלוד.תושבי לוד הערבים, בחלקם הגדול הם בדואים מהדרום. משפחות אבו-רנם, ג'וואריש והקראג'ה שהיו מפורסמים, אלה כולם מהנגב, שהתנחלו בפרדסים ובכל מיני מקומות על יד לוד, ואי אפשר, המדינה לא הוציאה אותם.

"היום הם מייצגים את עזה. למה? כי זאת אותם שבטים. עזה, הנגב, לוד, וזה לא רק לוד, זה גם רמלה, יש גם שכונת בדואית בכפר קאסם, יש בטירה, יש, יש ציבורים בדואים שמייצגים את הנגב ואת עזה. למה? כי זו אותם, זו אותם משפחות".
המגישה טל מאיר הסכימה עם דבריו והוסיפה: "צריך להגיד שבתחילת המלחמה, אנשים שדיברו ככה, נעצרו והוצגו כשדגל ישראל מאחוריהם כשהם מתנצלים על אמירות הבלע שלהם. עכשיו זה כבר לא קורה, התקררנו".
האב השכול איציק בונצל התייחס אף הוא למראות המדאיגים והבהיר: "בהחלט משטרת ישראל צריכה להיכנס לעובי הקורה ולזמן את אותם אנשים שמזהים אותם בתמונות לחקירה. אבל אני אומר יותר מזה. כל מי שמעסיק עובדים מלוד – מנקות, פחחים, כל המקצועות החופשיים – אנחנו צריכים להפסיק להעסיק אותם. מי שכפוי טובה ולא יודע לכבד את העובדה שהוא חי פה כמו מלך.

"הם יודעים את זה שזה המקום הכי טוב בעולם עבורם לחיות, זה בלוד, עשר דקות נסיעה לתל אביב, לכל מקום אחר. הם עובדים אצלנו, אנחנו מפרנסים אותם, והגיע הזמן שאזרחי ישראל יפסיקו לפרנס מחבלים כאלה. אלה שראינו אותם עכשיו, אלו הם מחבלים, אנשים שתומכים בטרור, אנשים שתומכים באירוע הזה של השבעה באוקטובר".
בונצל פנה בקריאה לכל אזרחי ישראל ואמר: "מה הם אומרים? הם אומרים השבעה באוקטובר טוב שהיה, וטוב שיהיה עוד אחד. ואנחנו שוב נרדמים בשמירה ולא מטפלים בהם. ושוב אני קורא לאזרחי ישראל, אל תעסיקו אנשי מקצוע מלוד, אל תגיעו ללוד לתת להם פרנסה במוסכים ובכל העסקים שיש שם".
