המיליארדר אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, דוחה בשקט את תוכניותיו להקים מפלגה פוליטית חדשה – כך דווח היום (רביעי) ב"וול סטריט ג'ורנל". מאסק אמר לבעלי בריתו כי הוא מעדיף למקד את תשומת ליבו בחברות שברשותו, וכי הוא מהסס להרחיק רפובליקנים בכירים שעלולים להיפגע מהקמת מפלגה שלישית שתגרוף קולות מהימין.
המהלך מסמן שינוי מעמדותיו מתחילת החודש שעבר, אז הכריז מאסק על הקמת "מפלגת אמריקה", שנועדה לייצג את המצביעים הלא מרוצים משתי המפלגות הגדולות. ביולי כתב לעוקביו ב-X כי בכוונתו להתמודד בבחירות לבית הנבחרים ולסנאט באמצעות המפלגה החדשה.

בזמן ששקל את הקמת המפלגה, שמר מאסק על קשרים קרובים עם סגן הנשיא ג'יי.די. ואנס – המוגדר כיורש פוטנציאלי של תנועת MAGA. מקורביו אמרו כי מאסק הביע חשש שהקמת מפלגה תפגע ביחסיו עם ואנס. לפי דיווחים, מאסק אף שוקל להשתמש במשאביו הכלכליים העצומים כדי לתמוך בוואנס במידה שיתמודד לנשיאות ב-2028.
מאסק כבר השקיע קרוב ל-300 מיליון דולר בבחירות 2024 כדי לתמוך בדונלד טראמפ וברפובליקנים נוספים. אף שלא שלל רשמית את הרעיון של מפלגה חדשה, הוא ביטל ביולי שיחה עם גוף חיצוני המתמחה בארגון קמפיינים לבחירות.

לאחר עימות פומבי בתחילת השנה, נראה שמאסק וטראמפ הגיעו בינתיים להבנה: השניים הפסיקו לתקוף זה את זה ברשתות החברתיות. טראמפ אף כתב ב-Truth Social שהוא רוצה בהצלחת מאסק ועסקיו, והדגיש כי הם טובים למדינה.
לצד זאת, ממשל טראמפ בחן את חוזי SpaceX עם הממשל וקבע כי מרביתם קריטיים לביטחון הלאומי ולתפקוד נאס"א. בנוסף, טראמפ חתם לאחרונה על צו נשיאותי המקל על כללי ההיתרים לשיגורי טילים – מהלך שעשוי להיטיב עם SpaceX.

בשלב זה, מאסק מותיר את הדלת פתוחה להקמת מפלגה בעתיד, ייתכן לקראת בחירות האמצע. אולם לעת עתה, הוא בוחר להתמקד בעסקיו – ולהישאר קרוב למחנה הרפובליקני.
