accessibility-icon
share-icon
צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

מיליארדים יושקעו: הכלים הקריטיים של צה"ל מקבלים חיזוק

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

כו אב ה'תשפה (20.08.25)

5

2

like

1

dislike

ועדת השרים להצטיידות אישרה את פרויקט האצת הרק"ם של משרד הביטחון וצה"ל, בהיקף של מעל 5 מיליארד ש"ח • במסגרת התוכנית יורחב ייצור טנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר והאיתן, כחלק מהפקת לקחי "חרבות ברזל" והיערכות לעשור הביטחוני הקרוב


ועדת השרים להצטיידות אישרה היום (רביעי) את פרויקט האצת הרק"ם של משרד הביטחון וצה"ל – מהלך אסטרטגי שצפוי להגדיל משמעותית את קצב ייצור הטנקים והנגמ"שים מתוצרת ישראל, בהיקף כולל של מעל ל-5 מיליארד ש"ח.

שר הביטחון, ישראל כ"ץ, ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אמיר ברעם, הציגו את התכנית בפני הוועדה. במסגרתה יורחב ויואץ ייצורם של טנקי המרכבה ברק, נגמ"שי הנמר והנגמ"ש הגלגלי האיתן, לרבות גרסה מתקדמת של "איתן" עם צריח 30 מ"מ.

נגמ"ש איתן
maximize-image
images-count1+
נגמ"ש מסוג איתן | צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

את הפרויקט תוביל מנהלת המרכבה והרק"ם (מנת"ק), בשיתוף אגפי הצבא השונים, כאשר הדגש יושם על הרחבת תשתיות הייצור – גם במפעל המרכבה והרק"ם שבמרכז השיקום והאחזקה (מש"א) וגם במפעלים אזרחיים, רבים מהם בפריפריה. התכנית תגדיל גם את מספר הספקים שישתתפו במיזם.

במשרד הביטחון הדגישו כי ההחלטה נובעת מהצלחת הכלים בשדה הקרב במהלך מלחמת "חרבות ברזל", במהלכה נסעו הכלים מעל מיליון קילומטרים בפעילות מבצעית.

כעת יועבר הפרויקט לאישור הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון בכנסת, ומשם יוכל לצאת לדרך עם חתימת עסקאות רכש מול עשרות תעשיות ביטחוניות.

כלי רק"ם צה"ליים
maximize-image
images-count1+
טנק מרכבה | צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

שר הביטחון כ"ץ אמר כי "מלחמת חרבות ברזל הוכיחה עד כמה חיוניים טנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר והאיתן לתמרון הקרקעי של צה"ל. מדובר בהחלטה אסטרטגית שמבטיחה את עליונות צה"ל ומחזקת מאות תעשיות ברחבי הארץ".

מנכ"ל משרד הביטחון ברעם הוסיף כי "האצת הייצור תענה על צרכי צה"ל במערכה הנוכחית ותשפר את מוכנותו לעשור ביטחוני עצים, לצד פיתוח הדורות הבאים של הרק"ם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News