ועדת השרים להצטיידות אישרה היום (רביעי) את פרויקט האצת הרק"ם של משרד הביטחון וצה"ל – מהלך אסטרטגי שצפוי להגדיל משמעותית את קצב ייצור הטנקים והנגמ"שים מתוצרת ישראל, בהיקף כולל של מעל ל-5 מיליארד ש"ח.
שר הביטחון, ישראל כ"ץ, ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אמיר ברעם, הציגו את התכנית בפני הוועדה. במסגרתה יורחב ויואץ ייצורם של טנקי המרכבה ברק, נגמ"שי הנמר והנגמ"ש הגלגלי האיתן, לרבות גרסה מתקדמת של "איתן" עם צריח 30 מ"מ.

את הפרויקט תוביל מנהלת המרכבה והרק"ם (מנת"ק), בשיתוף אגפי הצבא השונים, כאשר הדגש יושם על הרחבת תשתיות הייצור – גם במפעל המרכבה והרק"ם שבמרכז השיקום והאחזקה (מש"א) וגם במפעלים אזרחיים, רבים מהם בפריפריה. התכנית תגדיל גם את מספר הספקים שישתתפו במיזם.
במשרד הביטחון הדגישו כי ההחלטה נובעת מהצלחת הכלים בשדה הקרב במהלך מלחמת "חרבות ברזל", במהלכה נסעו הכלים מעל מיליון קילומטרים בפעילות מבצעית.
כעת יועבר הפרויקט לאישור הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון בכנסת, ומשם יוכל לצאת לדרך עם חתימת עסקאות רכש מול עשרות תעשיות ביטחוניות.

שר הביטחון כ"ץ אמר כי "מלחמת חרבות ברזל הוכיחה עד כמה חיוניים טנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר והאיתן לתמרון הקרקעי של צה"ל. מדובר בהחלטה אסטרטגית שמבטיחה את עליונות צה"ל ומחזקת מאות תעשיות ברחבי הארץ".
מנכ"ל משרד הביטחון ברעם הוסיף כי "האצת הייצור תענה על צרכי צה"ל במערכה הנוכחית ותשפר את מוכנותו לעשור ביטחוני עצים, לצד פיתוח הדורות הבאים של הרק"ם".
