accessibility-icon
share-icon
ההתבטאויות של ארגון בצלם | צילום: חדשות 14

יו"ר הנהלת בצלם: "הממשלה היא נאצית אנחנו מבצעים שואה"

ישי פרידמן

ישי פרידמן

כה אב ה'תשפה (19.08.25)

286

1

like

9

dislike

פורסם בחדשות 14: כיצד הפך ארגון השמאל "בצלם" מעמותה שהוקמה על ידי השמאל הציוני לחוד החנית של התעמולה האנטי ישראלית? ארגון זכויות האדם שהוקם על ידי נציגי השמאל הציוני, מופעל היום על ידי תומכי בל"ד • יו"ר הארגון:" הממשלה הזו נאצית"


פורסם בחדשות 14: ארגון בצלם הוא אחד מארגוני השמאל הותיקים ביותר. הארגון שהוקם בתחילת שנות ה-90 נחשב היום לאחד הגופים הקיצוניים והרדיקליים שפועלים נגד מדינת ישראל בזירה הבינלאומית.

רק לאחרונה הוציא הארגון דו"ח המאשים את ישראל בג'נוסייד נגד הפלסטינים. כאשר מחברי הדו"ח נשאלו האם גם הפלסטינים ביצעו ג'נוסייד, ומה עמדתם על כך שחמאס משתמש בבתי חולים ובתי ספר, הם אימצו את הקו של חמאס.

maximize-image
מחאת שמאל, ארכיון | קרדיט: יונתן זינדל, פלאש90

מבחינת מנכ"לית ארגון בצלם, הגורם הבעייתי ביותר במזרח התיכון – זה שאשם בשפיכות הדמים ובמלחמות – איננו ארגוני הטרור או האיסלאם הקיצוני, אלא מדינת היהודים. לא איראן ולא חמאס. ארגון זכויות האדם הישראלי קובע שמדינת ישראל היא הגורם התוקפני ביותר במזרח התיכון. מכאן קצרה הדרך ליו"ר הנהלת בצלם להשוות בין ממשלת ישראל למשטר הנאצי. ואם הממשלה היא נאצית, מבחינת בכירת הארגון אורלי נוי, אז גם החברה הישראלית כמוה כחברה הנאצית.

לא תמיד בצלם היה ארגון אנטי-ישראלי וקיצוני. העמותה הוקמה על ידי השמאל הציוני – דמויות כמו יוסי שריד, חיים רמון, דדי צוקר וזהבה גלאון יזמו את הקמתה. אך עם השנים גורמים אנטי-ציוניים השתלטו על העמותה, שרוב תקציבה כיום מגיע ממדינות זרות.

יו"ר ההנהלה אורלי נוי מזוהה עם מפלגת בל"ד הלאומנית הערבית. חברת הנהלה נוספת שתומכת במפלגת בל"ד היא עו"ד סמדר בן נתן, שייצגה בעבר את המחבל כרים יונס. דוד זוננשיין יזם מכתבי סרבנות, וד"ר אוסאמה טנוס – רופא, גם הוא תומך בל"ד – פועל בוועדות המקבלות סטודנטים ללימודי רפואה בישראל, וטוען שצה"ל הוא "מכונת רצח".

מדובר בפרויקט עתיר משאבים הממומן על ידי מדינות זרות במיליוני שקלים מדי שנה. הארגון שהוקם על ידי השמאל הציוני ומופעל היום על ידי תומכי מפלגת בל"ד, משמש כאחד מערוצי התיווך המרכזיים של מדינת ישראל לעולם. כך מואשמת ישראל על ידי נציגים של מפלגת בל"ד, העוטים על עצמם כובע של ארגון זכויות אדם ישראלי, המפיץ תעמולה שישראל מבצעת שואה וג'נוסייד – והממשלה הנוכחית היא ממשיכה של גרמניה הנאצית.

מארגון 'בצלם' לא נמסרה תגובה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News