הנסיך הארי ערך מחווה אישית ומרגשת לזכר סבו, הנסיך פיליפ, וללוחמי ה'צבא הנשכח' של מלחמת העולם השנייה – אך דאג לעשות זאת הרחק מעיני הציבור. על פי דיווח ב'ניו יורק פוסט', הארי, שלא הגיע לטקסי יום הניצחון על יפן ב-15 באוגוסט, ונשאר בביתו שבקליפורניה ביקש מחברו להניח בשמו זר מלווה במכתב באנדרטת "כוכב בורמה" שבסטפורדשייר, אנגליה. הזר הונח רק לאחר סיום הטקס הרשמי בהשתתפות המלך צ’ארלס והמלכה קמילה, שציין 80 שנה לכניעת יפן.
במכתב, עליו חתם "הנסיך הארי, דוכס סאסקס", התייחס הארי הן ללוחמים שנלחמו בחזיתות באסיה והן לסבו ששירת באוקיינוס השקט על סיפון המשחתת HMS Whelp. "אומץ לבכם ועמידותכם רחוקים מלהיות נשכחים", כתב, והוסיף כי עבורו הטקס נושא משמעות כפולה בזכות תרומתו של סבו. עוד אמר הארי: "כשאני חושב עליו, אני חושב גם על כל אחד ואחת מכם – על הקשיים שחלקתם, על הקשרים שיצרתם, ועל המורשת שהותרתם".

הנסיך הארי, ששירת עשור בצבא הבריטי והגיע לדרגת קפטן, שיבח את גבורת הלוחמים שהתמודדו בתנאים קשים בג’ונגלים של בורמה והדגיש את תרומתם לחירות הדורות הבאים. הנסיך הלקח ההיסטורי – שאויב מר יכול להפוך עם הזמן לשותף לשלום. בכך ביקש הארי להנציח לא רק את סבו אלא גם את כל הלוחמים שעמדו בחזית הרחוקה ונשכחו מהזיכרון הציבורי.

זמן פיוס? הפגישה הסודית בין עוזרי המלך צ'ארלס לנסיך הארי
המחווה מגיעה על רקע מתיחות מתמשכת בין הארי לבית המלוכה. כזכור, בשנת 2020 נדחתה בקשתו להניח זר באנדרטת ה-Cenotaph בלונדון, ובאותה שנה נשללו ממנו החסויות הצבאיות לאחר פרישתו מהחיים המלכותיים. מחווה זו, שנעשתה באופן דיסקרטי, מעידה על ניסיונו של הדוכס לשמור על זיקה לשורשיו הצבאיים והמשפחתיים – גם אם מרחוק.
