בית המשפט המחוזי בלוד הפך הערב (שלישי) את החלטת בית משפט השלום וקבע כי יונתן אוריך יישאר מורחק מלשכת רה"מ עד ה-18.9, וצו איסור היציאה מהארץ נגדו יימשך עד ל-12.9.

מוקדם יותר היום, במהלך הדיון שעניינו של אוריך, שופט בית המשפט המחוזי עמית מיכליס הורה להוציא את ח"כ טלי גוטליב מהדיון על ידי משמר בתי המשפט, לאחר שהפריעה לטענתו מספר פעמים.
תגובתה של ח"כ גוטליב לא איחרה להגיע – בפוסט חריף ברשת X בו תקפה את יריב לוין: "שר המשפטים לוין אני מאשימה אותך! אותך! כשברגע זה ממש הורה השופט מיכליס במחוזי בלוד להוציא אותי באלימות מהדיון ההזוי בערר המשטרה בעניין אוריך, בהתעלמות מחוק החסינות זה רק בגלל שאתה לא הגשת קובלנה משמעתית נגד יצחק עמית למרות שהפצרתי בך!"
"הביזוי לי כחברת כנסת הוא ביזוי של אנשי הימין", הוסיפה גוטליב, "וכל זה חוזר על עצמו כי אתה, למרות סמכותך הבלעדית לא הגשת קובלנה נגד שופט שפשע בחסינות המהותית שלנו הקובעת ברורות כי לא ניתן להרחיק ח״כ מכל מקום שאינו רשות יחיד. כשיש לך סמכות ואתה לא מפעיל אותה כנגד שופטים אתה מחזק את הכח הבלתי מרוסן של מערכת המשפט. אתה שר המשפטים והפעם אתה אשם".
