האחים לייל ואריק מננדז, שהורשעו ברצח הוריהם בשנת 1989 ונידונו למאסר עולם בשנת 1996, צפויים להגיש החל מיום חמישי את בקשותיהם לשחרור על תנאי – לראשונה מאז הרשעתם. מדובר בנקודת המפנה המקרבת אותם הכי הרבה לחופש מזה כמעט שלושה עשורים.
האחים ירו למוות בהוריהם, חוסה וקיטי מננדז, באחוזתם בבוורלי הילס כשהיו בני 18 ו-21. בעוד עורכי דינם טענו כי פעלו מתוך הגנה עצמית בעקבות התעללות מינית מצד אביהם, התביעה טענה כי המניע היה כספי – ירושה של מיליוני דולרים.

במאי האחרון קיצר שופט בלוס אנג'לס את עונשם ממאסר עולם ללא אפשרות לשחרור על תנאי ל-50 שנות מאסר, מה שהפך אותם לזכאים מיידית לשחרור על פי חוקי קליפורניה, בשל גילם הצעיר בעת ביצוע הפשע.
ביום חמישי ייערך שימוע לאריק מננדז וביום שישי לאחיו לייל, בפני פאנל מטעם מועצת הנציבים של מדינת קליפורניה. המועצה תבחן האם האחים מהווים "סיכון בלתי סביר לציבור", תוך התחשבות בהתנהגותם בכלא, מידת החרטה ותוכניותיהם לעתיד.

דרמה בארה"ב: האם האחים מננדז שרצחו את הוריהם ישוחררו?
גם אם יאושרו, תהליך השחרור עשוי להימשך חודשים: היועץ המשפטי של המדינה יקבל 120 יום לבחון את ההחלטה, ולאחר מכן למושל גאווין ניוסום יהיו 30 יום לאשר או לדחות את השחרור.
הסיפור של האחים מננדז משך תשומת לב ציבורית במשך שנים, והוליד סדרות, סרטים דוקומנטריים ודרמות, האחרונה שבהן היא סדרת הנטפליקס "מפלצות: סיפורם של לייל ואריק מננדז". בשנה האחרונה, תמיכה מצד ידוענים ובהם קים קרדשיאן חיזקה את קולם של מי שרואים באחים קורבנות התעללות.

לצד הליך השחרור, תלויה ועומדת עתירה נוספת שהגישו האחים בבקשה לבחון מחדש את הרשעתם, על בסיס ראיות חדשות התומכות בטענותיהם על התעללות מינית מצד אביהם.
