שוויץ הודיעה היום (שלישי) כי תעניק לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין חסינות אם יחתום על הסכם שלום עם אוקראינה, כך דווח על ידי סוכנות AFP. שר החוץ של שוויץ, איגנציו קאסיס, אישר כי ארצו מציעה את ז'נבה כיעד ניטרלי לכינוס פגישת פוטין-זלנסקי, והבהיר כי לצורך קידום פסגת השלום מוכנה שוויץ להתעלם מצו המעצר שהוצא נגד המנהיג הרוסי.
הדיווח מגיע בעקבות הפסגה שהתקיימה אתמול בבית הלבן, בה השתתפו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ומנהיגי אירופה, במאמץ להביא לסיום המלחמה באוקראינה.

בתוך כך, מנהיגי אירופה שהתכנסו אתמול בבית הלבן לשיחות על המלחמה באוקראינה הציגו חזית מאוחדת בסוגיית ביטחון אוקראינה, והדגישו כי מדובר בנושא קריטי לכל היבשת. בתום הפגישות עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, הביעו המנהיגים אופטימיות זהירה לגבי סיכויי הצלחת יוזמתו של טראמפ להביא לסיום הפלישה הרוסית, כך לפי דיווח שהתפרסם הבוקר בסוכנות הידיעות האירופאית euronews.
בפגישות השתתפו מנהיגי צרפת, גרמניה, פינלנד, איטליה ובריטניה, לצד נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין ומזכ"ל נאט"ו מארק רוטה. ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר ציין כי חלה "התקדמות אמיתית", ואילו פון דר ליין הדגישה כי כל הצדדים פועלים יחד ל"שלום בר קיימא". קנצלר גרמניה פרידריך מרץ אמר כי "הדרך פתוחה להפסקת הלחימה", אך הוסיף שהצעדים הבאים יהיו "מורכבים יותר".
