מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און גינה היום (שלישי) את התרגילים המשותפים של דרום קוריאה וארה"ב והצהיר כי "יגדיל את כוחותיו הגרעיניים כדי להתמודד עם היאויבים". קים אמר זאת בעת שסקר את ספינת המלחמה החדישה ביותר של צפון קוריאה בנמל נאמפו, המצוידת במערכות בעלות יכולת גרעינית.
הדברים נאמרו לאחר שצבאות דרום קוריאה וארה"ב פתחו בתרגיל הקיץ השנתי רחב ההיקף "מגן החירות אולצ'י", הנמשך 11 ימים ומשתתפים בו 21 אלף חיילים, בהם 18 אלף דרום קוריאנים. בעלות הברית הגדירו את התרגיל כהגנתי, אך בפיונגיאנג טוענים כי מדובר ב"חזרות לקראת פלישה".

קים טען כי התרגילים הפכו לפרובוקטיביים יותר מכיוון שהם משלבים "אלמנט גרעיני", ולכן צפון קוריאה חייבת להגיב ב"אמצעי נגד פרואקטיביים ומוחצים". מנגד, דוברו של נשיא דרום קוריאה לי ג'ה מיונג אמר כי סיאול רואה בתרגילים פעולות הגנתיות בלבד.
המתיחות בחצי האי הקוריאני גברה בשנים האחרונות, כאשר קים האיץ את תוכנית הגרעין והעמיק את יחסיו עם רוסיה לאחר פלישתה לאוקראינה. ממשלתו של קים ממשיכה לדחות את קריאותיהן של וושינגטון וסיאול לחדש את המשא ומתן בנושא הפסקת תוכניות הגרעין והטילים, שהוקפאו לאחר כישלון הפסגה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בשנת 2019.
נשיא דרום קוריאה לי, שנכנס לתפקידו ביוני, אמר בסוף השבוע כי יבקש להשיב את ההסכם הצבאי הבין-קוריאני משנת 2018, שנועד להפחית מתיחות בגבולות, וקרא לפיונגיאנג להגיב למאמצים לשיקום האמון. ההסכם הושעה על ידי סיאול ב-2024 בעקבות בלוני אשפה ששיגרה צפון קוריאה, בעוד פיונגיאנג הצהירה כי מבחינתה הוא כבר לא בתוקף.
