יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, הפציר אמש (שני) בראש הממשלה בנימין נתניהו להחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון: "יש רוב אדיר בעם לריבונות. ריבונות היא ניצחון בזירה עיקרית – שתשליך על עוד זירות. ניצחון מוחלט זה ריבונות. ניצחון מוחלט זה לחזק את אחיזתנו באדמה בארץ ישראל".
דגן אמר את הדברים לראש הממשלה במהלך פגישה מיוחדת שהתקיימה בישוב עפרה בין נתניהו לראשי הרשויות ביהודה ושומרון: "הריבונות היא חיסול תוכנית השלבים ולכן מבטיחה את קיומה של מדינת ישראל מבחינה ביטחונית. אתה עומד מול לחצים אדירים לאורך כל המלחמה והציבור מצפה לריבונות והוא יעמוד מאחוריך".

"אם תחיל את הריבונות, המחנה הלאומי וגם המרכז ואפילו חלק ממי שמציגים את עצמם כשמאל, יעמדו מאחוריך", הוסיף דגן, "העם תומך בך ומאחוריך בהחלת ריבונות – לא רק תושבי יהודה ושומרון אלא בכל מדינת ישראל, והעם, רובו הגדול ממש, מצפה לריבונות".
ראש מועצת שומרון הדגיש: "לא ליוזמת ג'נבה של גושי התיישבות, שמשמעותה – מדינת טרור בלב הארץ, אלא ריבונות מלאה על כל היישובים והמרחבים הפתוחים. אם הצבועים הללו מבטלים באו"ם בפועל בספטמבר את אוסלו – אין שום סיבה לא להחיל ריבונות על כלל השטחים הפתוחים ביו"ש, ללא הכפרים של הרשות הפלשתינית".

לאחר הפגישה סיכם דגן: "אני ותיק בפגישות מהסוג הזה, ואני יכול לומר שהיתה פגישה טובה מאוד. ראש הממשלה היה חד, קשוב, מכבד, ושמע את הדברים ואת המנגינה. ראש הממשלה בחר שלא להיכנס לפרטים, וזה נכון בשלב הזה, אבל אני יכול לומר בפה מלא – הוא היה חד, קשוב ומכבד. זה היה ניכר לאורך כל הפגישה".
"אנחנו מייצגים את הרוב המכריע של עם ישראל, והצבנו בפניו אמירה וגם דרישה ברורה", הוסיף ראש מועצת שומרון, "ניצחון אמיתי פירושו ריבונות. לא רק בגושי ההתיישבות, כפי שמציעה יוזמת ג'נבה, אלא על כל היישובים והמרחבים הפתוחים ביהודה ושומרון".
