accessibility-icon
share-icon
צילום: קנבה

"הענישה מאוד מקלה": רכבו של מגיש ערוץ 14 נגנב בדרום

נעמי רחליס

נעמי רחליס

כה אב ה'תשפה (19.08.25)

63

23

like

18

dislike

תיעוד מתחנת דלק בדימונה מציג רעולי פנים מנפצים את המקום בניסיון לגנוב כספת • בעל העסק, שמעון שטרית: "הבן שלי שואל אותי 'אבא, עוד פעם?'" • מגיש ערוץ 14 סיפר כי רק לפני שבועיים נגנב רכבו הפרטי מחניית ביתו • התושבים חשים חוסר אונים: "הכי קל לפגוע בעסקים"


גל פשיעה חמור בדרום הארץ נמשך במלוא עוזו, והלילה (בין שני לשלישי) הוצג בתוכנית סטורי לילה כיצד הוא תועד פעם נוספת במצלמות האבטחה. סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר, הגיעו מספר רעולי פנים לתחנת הדלק "סונול" בדימונה, פרצו פנימה והחלו להרוס את המקום באלימות קשה בניסיון לעקור את הכספת ממקומה.

בתיעוד ממצלמות האבטחה נראים הפורצים מנפצים את חלונות הראווה, הורסים ציוד וגורמים נזק כבד לעסק. על פי עדותו של בעל התחנה, שמעון שטרית, לאחר שלא הצליחו לגנוב את הכספת, הם גנבו כמויות גדולות של סיגריות ונמלטו מהמקום.

בשיחה עם מגיש התוכנית "סטורי לילה" בערוץ 14, עודד הרוש, חשף האחרון כי גם הוא נפל קורבן לפשיעה לאחרונה. "רק לפני שבועיים גנבו לי מהבית שלי, מחניית ביתי, שני אופנועים", סיפר מזרחי, שהציג את המקרה כדוגמה נוספת לחוסר הביטחון האישי שחשים תושבי הדרום.

"המשטרה אמרה לי לסגור את הדלתות ב-21:00"

שמעון שטרית, מנהל תחנת הדלק שנפרצה, סיפר כי האירוע האחרון הוא חלק ממגמה מדאיגה. "מה שקרה לי בדיוק ביום שבת האחרון, באותה שעה, ב-4:00 לפנות בוקר, בירוחם גם כן שדדו שמה את הכספת ועשו ונדליזם נוראי בחנות", אמר.

שטרית, שגם רכבו נגנב לפני מספר חודשים, ביקר בחריפות את אזלת ידה של המשטרה. לדבריו, הפתרון שהוצע לו על ידי הרשויות היה לסגור את דלתות התחנה בשעה 21:00 בערב ולשרת לקוחות דרך דלפק קטן. "הכי קל זה לפגוע בנו, בעסקים", אמר במרירות. "לסגור את הדלתות בשעה תשע, פחות לקוחות, פחות שירות. זה פשוט בדיחה".

לטענות הצטרף טל שדה, סגן וממלא מקום ראש מועצת עומר, שטען כי הבעיה נעוצה במערכת כולה – חקיקה, אכיפה וענישה. "לצערנו, הרגל המסיימת, הענישה, מאוד מקלה", אמר, והוסיף כי ללא טיפול שורש והקצאת משאבים וכוח אדם משמעותי לנגב, המצב רק יחמיר.

תגובות המשטרה והשרים

בשיחה שקיים עודד הרוש עם השר עמיחי אליהו, הבטיח האחרון כי הממשלה פועלת בנושא. "אנחנו עושים שינויים גדולים בביטחון המדינה", אמר השר, "אני מקווה שהדברים יתפרסמו בקרוב. אני מבטיח לכם, תושבי הנגב, אתם על ראש שמחתנו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אשר לאירוע השוד בתחנת הדלק, מיד עם קבלת הדיווח הגיעו שוטרי תחנת דימונה למקום ופתחו בחקירה במקביל למצוד אחר החשודים, תושבי הפזורה הבדואית, במטרה למצות עימם את הדין. המחוז הדרומי של משטרת ישראל ימשיך להיאבק בפשיעה החמורה על כל גווניה בנחישות למען שלום הציבור וביטחונו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News