בעקבות קריאתה חסרת התקדים של ראשת ממשלת דנמרק, מדה פרדריקסן, להחלפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ גדעון סער הגיב היום (שלישי) והבהיר: "ההצהרה לא מכבדת את הדמוקרטיה הישראלית".
סער אמר את הדברים במהלך ריאיון לעיתון יולנדס-פוסטן, אחד העיתונים הגדולים בדנמרק, ובו טען: "מחלוקות בין חברים הן דבר מקובל. ואנחנו רואים בראש ממשלת דנמרק חברה. אבל לומר על ראש ממשלה נבחר שהוא הפך לבעיה – זה לא לפגוע רק בראש הממשלה אלא בכל המערכת הדמוקרטית הישראלית. ההצהרות האלה אינן מכבדות את הדמוקרטיה הישראלית, את בחירת העם בישראל, ואת הפרלמנט הישראלי".

"לחץ לא ישפיע על ישראל בכלל", המשיך סער, "אנחנו רגילים להיות תחת לחץ. לכן לא נושפע על ידי אחרים כשמדובר בביטחון המדינה שלנו ולא נשנה את המדיניות. אם ניכנע ללחץ – זה יהיה מהלך התאבדותי עבורנו".
כזכור, בתחילת השבוע אמרה ראשת ממשלת דנמרק במהלך ריאיון לאותו העיתון בו התראיין סער כי "נתניהו הוא בעיה בפני עצמה, יהיה טוב יותר לישראל אם הוא לא יהיה ראש הממשלה".

ראש ממשלת דנמרק נגד נתניהו: "יהיה טוב יותר לישראל בלעדיו"
פרדריקסן הדגישה כי היא מודעת לכך שמדובר ב"עניין פנימי של הישראלים", אך למרות זאת בחרה להתבטא בנחרצות נגד מנהיג נבחר במדינה ריבונית. היא ציינה כי "אין ספק שנתניהו מהווה אתגר עבורנו, קשה לנו מאוד להשפיע על הנעשה בישראל".
