ברקע הדיווחים על הסכמה חלקית של חמאס למתווה של עסקת חטופים, פרסם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הערב (שני) ברשת X תגובה חריפה, תוך שהוא משתף את דבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: "אנחנו נראה את שחרורם של שאר החטופים רק כאשר חמאס יושמד!".
סמוטריץ' כתב: "נלחמים רק בשביל לנצח! בשום אופן לא בשביל לעצור באמצע בעסקה חלקית שתפקיר מחצית מהחטופים ועלולה להביא לעצירת המלחמה בתבוסה".
נלחמים רק בשביל לנצח! בשום אופן לא בשביל לעצור באמצע בעסקה חלקית שתפקיר מחצית מהחטופים ועלולה להביא לעצירת המלחמה בתבוסה.
חמאס בלחץ גדול מכיבוש עזה כי הוא מבין שזה מחסל אותו ומסיים את הסיפור. לכן הוא מנסה לעצור את זה בחזרה לעסקה חלקית. בדיוק לכן אסור להיכנע ולהעניק לאויב חבל… pic.twitter.com/qZfVrgK0Tk
— בצלאל סמוטריץ' (@bezalelsm) August 18, 2025
עוד הוסיף כי חמאס נמצא בלחץ גדול בעקבות כיבוש עזה ומנסה לעצור את ההתקדמות באמצעות עסקה חלקית. "בדיוק לכן אסור להיכנע ולהעניק לאויב חבל הצלה. להמשיך עד הסוף, לנצח ולהשיב את כל החטופים בפעימה אחת", הדגיש.
מוקדם יותר היום התייחס גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לדיווחים על עסקה אפשרית, ושיגר אזהרה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש לנו הזדמנות כעת להכריע את החמאס, ואני אומר לראש הממשלה: אין לך מנדט ללכת לעסקה חלקית ולא להכריע את החמאס".
