הערב (שני) מתקיים דיון בלשכתו של ראש הממשלה בנושא צעדי התגובה להכרה במדינה פלשתינית. בפגישה משתתפים ראש המל"ל צחי הנגבי והשרים רון דרמר, גדעון סער ובצלאל סמוטריץ'.
סמוטריץ' צפוי להגיד לראש הממשלה כי יש להחיל את הריבונות ביהודה ושומרון כתגובת מנע למהלך. עוד לפני ההכרה המסתמנת במדינה פלשתינית.
האמירה של סמוטריץ' מצטרפת לדברים שאמרו ראשי מועצת יש"ע לראש הממשלה בפגישה שהתקיימה ביניהם אמש.

בדקנו את לוח הזמנים של הממשלה לחודשיים הקרובים ונוכחנו לגלות שלא נותר עוד המון זמן לבצע את המהלך: ב-24.8 לא תתקיים ישיבת ממשלה, וכך כנראה גם לא ב-31.8. אולם, חשוב להדגיש כי לוח הזמנים המדובר אינו חריג.
לאחר מכן, בתאריך ה-7.9 אמורה להתקיים ישיבת ממשלה, וכך גם ב-14.9. ב-21.9 לא תתקיים ישיבת ממשלה. אבל במקביל, באותו השבוע יתקיים באו"ם הדיון בנושא ההכרה במדינה פלשתינית, כשראש הממשלה צפוי להמריא לאו"ם ב-24.9 על מנת להגיב להחלטה.
אומנם מצד אחד ישנה הסכמה רחבה על כך שיש להחיל את הריבונות ביהודה ושומרון כצעד מנע למהלך, אך מצד שני לא נותר עוד המון זמן לבצע את המהלך. הכדור עכשיו, אצל ראש הממשלה נתניהו.
