accessibility-icon
share-icon
צילום: מתפ"ש
צילום: מתפ"ש

"איום ביטחוני חמור": כוחותינו הרסו שוק פיראטי סמוך לחברון

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

כד אב ה'תשפה (18.08.25)

7

31

like

1

dislike

המנהל האזרחי ביצע מבצע רחב היקף בשוק הערבי בחברון, במסגרתו נהרסו 40 מבנים אשר הוגדרו כמסוכנים והיוו סכנה ביטחונית בשטח


מוקדם יותר היום (שני) ביצעו קציני צה״ל מהמנהל האזרחי יחד עם כוחות מחטיבת יהודה ויחידת הפיקוח, פעילות אכיפה כנגד 40 רכיבי בינוי לא חוקיים בשוק פיראטי שפעל בכפר רמאדין הסמוך לחברון.

על פי המידע שבידי מערכת הביטחון, התבצעו בשוק פעולות לא חוקיות שהיו עלולות להוות פגיעה בביטחון ובסדר הציבורי. בעקבות כך, ולאחר עבודת מטה מהירה שקיים מפקד המנהל האזרחי תת אלוף הישאם אבראהים בנושא, הוחלט על קידום אכיפה מהירה במרחב.

maximize-image
צילום: מתפ"ש

הפעילות להריסת 40 רכיבי הבינוי מצטרפת למקצה אכיפה נוסף שבוצע במרחב השוק לפני כשלושה חודשים – כל זאת כדי להביא לסיום את פעילות השוק הלא חוקי. יודגש כי המנהל האזרחי ומפקדת התיאום והקישור הצבאית בחברון, יחד עם כלל רשויות האזור ימשיכו לעקוב אחר המרחב ולוודא כי לא מתבצעת בנייה מחדש.

בצה״ל מבהירים כי כל בינוי לא חוקי המהווה סכנה לביטחון ופגיעה בסדר הציבורי, ייאכף במהירות האפשרית, ויתבצעו כלל הפעולות על מנת לסכל פגיעה בביטחון, כל זאת בהתאם לדין.

ח"כ צבי סוכות: "מדובר ביום היסטורי בהר חברון. לאחר פעילות מאומצת מול כלל הגורמים ובשיתוף פעולה של יו"ר מועצת הר חברון אלירם אזולאי, מנכ"ל תנועת רגבים מאיר דויטש מנהלת ההתיישבות והמנהל האזרחי, המדינה החלה להפעיל את מלוא סמכותה מול השוק הפיראטי שהפך למוקד פשיעה, גניבות וסמים. לאחר שנים של הפקרות, אנחנו מוכיחים שאפשר להחזיר את החוק והסדר גם במקומות שכולם כבר הרימו ידיים. הריסת השוק מעבירה מסר ברור – מדינת ישראל לא תוותר על שלטון החוק בשום פינה של יהודה ושומרון".

עקבו אחרינו גם ב-Google News