accessibility-icon
share-icon
גניבה בחנות, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק
גניבה בחנות, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

לא רק מצלמות - גם לקוחות: כך בריטניה נלחמת בגניבות בחנויות

דסק C14

דסק C14

כג אב ה'תשפה (17.08.25)

7

1

like

0

dislike

רשת סופרמרקטים בבריטניה תתגמל לקוחות שידווחו על גניבות ויזוכו בליש"ט בכרטיס הבונוס • המהלך בא בעקבות עלייה חדה בגניבות קמעונאיות, שגורמות לנזק של כ-20 מיליון ליש"ט בשנה • הממשל התחייב להגביר את האכיפה ולהוסיף אלפי שוטרים עד אמצע 2026


רשת הסופרמרקטים הבריטית "איסלנד", המוכרת מזון קפוא, הודיעה בשבוע שעבר (חמישי) כי תתגמל לקוחות שידווחו על מקרי גניבה בסניפיה. זאת כחלק מהמאמצים להתמודד עם גל הגניבות הקמעונאיות שמזנק במספר גבוהה לראשונה לאחר למעלה מ-20 שנה.

על רקע עלייה חדה בגניבות מחנויות ברחבי אנגליה ובוויילס, יו"ר הרשת, ריצ'רד ווקר, אמר כי לקוחות שידווחו לצוות על גניבה שראו, יקבלו זיכוי של ליש"ט אחת בכרטיס הבונוס של הרשת שברשותם. החברה הדגישה שאין צורך לעצור את הגנבים, אך הציעה למצוא עובד בסניף ולמסור לו תיאור מפורט של החשוד.

maximize-image
רשת איסלנד | צילום: שאטרסטוק

הרשת מעריכה כי הנזק הכספי מהגניבות מגיע לכ-20 מיליון ליש"ט בשנה. ווקר הוסיף כי נתון זה מגביל את יכולתה של החברה להפחית מחירים ולהשקיע בשכר העובדים, לעומת עידוד לקוחות לקחת חלק במניעת הפשיעה – מה שעשוי לתרום לירידת מחירים.

חברת הפרלמנט, אלכס דייויס-ג'ונס, אמרה לפני כשבוע בראיון ל-BBC כי "הגניבה מחנויות יצאה משליטה בבריטניה, זו אחריות של כולנו להיות מודעים למה שקורה בקהילות המקומיות שלנו".

גנב בסופר, אלוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בשנה האחרונה דיווחו כ-9 מתוך 10 בתי מרקחת על עלייה בגניבות ובתוקפנות כלפי עובדים. לפי נתוני הלמ"ס הבריטי, עד מרץ השנה נרשמו 530,643 עבירות גניבה מחנויות – עלייה של 20% לעומת השנה הקודמת, והמספר הגבוה ביותר מאז החל המעקב לפני למעלה מ-20 שנה.

בתגובה לחששות הגוברים, ובמטרה להגביר את האכיפה, התחייב הממשל להרחיב את השיטור השכונתי ולהוסיף אלפי שוטרים נוספים לסיורים עד אפריל 2026.

עקבו אחרינו גם ב-Google News