accessibility-icon
share-icon
מתוך "על הבוקר"

אח החטוף: "חמאס רואה את הפילוג בעם - ומתבצר בעמדותיו"

רבקה שורק

רבקה שורק

כג אב ה'תשפה (17.08.25)

27

8

like

0

dislike

אח החטוף טען כי המחאות וחסימות הכבישים משרתות את ארגון הטרור, מחזקות את עמדותיו ומרחיקות את שחרור החטופים • בריאיון לעודד מנשה הוא קבע: "הרצון האמיתי שלהם הוא להפיל את הממשלה, אין שום קשר לשחרור חטופים" • צפו


בעז מירן, אחיו של עמרי החטוף בעזה, ביקר בחריפות היום (ראשון) את המחאה והשביתה ברחבי הארץ בריאיון לעודד מנשה: "האנשים האלה דורשים להיכנע בפני חמאס. הם משרתי חמאס ועובדים בשליחותו. לאור ההפגנות והרצון לעצירת המשק והתנועה – הם מחבלים וסוג של גיס חמישי; בזמן מלחמה הם פוגעים במדינה, והרצון האמיתי שלהם הוא להפיל את הממשלה. אין שום קשר לשחרור חטופים, ורצוי שכולם ידעו את זה".

לדבריו, המחאה לא רק שאינה מועילה, אלא גורמת נזק אסטרטגי ומחזקת את עמדותיו של ארגון הטרור: "גם חמאס רואה את הפירוד והשיסוי שיש פה בעם, והוא מתבצר בעמדות שלו. ואם המטרה הייתה להחזיר חטופים, זה רק הולך ומתרחק בעקבות זה".

maximize-image
images-count1+
חסימת נתיבי איילון בידי מפגינים, הבוקר | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

כאשר עודד מנשה ציין כי המפגינים פועלים לכאורה בשם משפחות החטופים, השיב מירן בנחרצות: "קודם כול, הם לא מפגינים בשמי. דבר שני, בוא תסביר לי איך זה מקדם. תן לי נימוק אחד, איך הדבר הזה מקדם".

מירן טען כי מטה משפחות החטופים "נחטף" על ידי גורמים בעלי אג'נדה פוליטית ברורה, אותם הוא מזהה מהמחאות נגד הרפורמה המשפטית: "מה שקרה לרוב משפחות החטופים, שהם פשוט, החטופים שלהם נחטפו על ידי חמאס, ואילו הם נחטפו על ידי האויב מבית על ידי מטה חטופים". הוא סיכם את הנקודה באומרו: "אנחנו רואים שזה אותם פרצופים שהיו ברפורמה, פשוט שינו חולצות".

maximize-image
images-count1+
המחאה | צילום: אריק מרמור

באופן מפתיע, מירן דווקא שיבח את האיפוק שמגלה המשטרה כלפי חוסמי הכבישים. לדבריו, לאחר מחשבה שנייה הבין כי תגובה כוחנית היא בדיוק מה שהמפגינים רוצים. "כל מה שהאנשים האלה רוצים זה פרובוקציה, רוצים מהומות ורוצים שיישפך דם, ובן גביר לא נותן להם את המטרה הזאת".

עקבו אחרינו גם ב-Google News