מאות בני אדם נפגעו לאחר שאכלו ארוחות צהריים שחולקו חינם בבית ספר בעיר סראג'ן שבאינדונזיה, במסגרת תוכנית המזון הלאומית של הנשיא פרבואו סוביאנטו. מדובר במקרה ההרעלה החמור ביותר מאז תחילת התוכנית בינואר, שכבר ידעה למעלה מאלף נפגעים.
התוכנית שהושקה בינואר האחרון, כבר ידעה מקרים רבים של הרעלות מזון, בהם נפגעו למעלה מ-1,000 בני אדם. הארוחות נשלחו לבדיקת מעבדה. ראש ממשלת סראג'ן, סיגיט פמונגקס, הורה להפסיק את התוכנית זמנית עד לקבלת התוצאות, לדבריו: "במידת הצורך הממשלה תממן את הטיפולים הרפואים".

אחד התלמידים סיפר לרויטרס שהתעורר בלילה עם כאבי בטן חזקים, כאב ראש ושלשולים – תסמינים שלדבריו הופיעו לאחר שאכל את הארוחה בבית הספר. נוסף על כך אמר שראה פוסטים של חבריו שהתלוננו על תופעות דומות.
לאחר מקרי ההרעלה הקודמים, הסוכנות הלאומית לתזונה אשר מפקחת על התוכנית, הגבירה את הבקרה על תפעול המטבחים ואספקת המזון, כך אמר לרויטרס מנהל הסוכנות, דאדן הינדאיאנה.

נכון להיום, למעלה מ-15 מיליון בני אדם מקבלים ארוחות חינמיות בבתי ספר במסגרת התוכנית. הממשל מתכנן להגיע עד סוף השנה למספר של 83 מיליון. התקציב לתוכנית יעמוד על מעל 10 מיליארד דולר.
