accessibility-icon
share-icon
צילום: רועי חדי
צילום: רועי חדי

המאבק על החלת הריבונות ביהודה ושומרון עולה מדרגה

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כג אב ה'תשפה (17.08.25)

3

4

like

0

dislike

ראשי המועצות יוסי דגן ושמעון סוסן הודיעו על כינוס חירום של ראשי רשויות משני צידי הקו הירוק, בדרישה מהממשלה להחיל ריבונות ביו"ש: "הריבונות היא חגורת מגן למדינת ישראל, כדי שלא יהיה 7 באוקטובר נוסף"


ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראש מועצת חבל מודיעין שמעון סוסן הודיעו היום (ראשון) על כינוס חירום של ראשי רשויות משני צידי הקו הירוק בדרישה לממשלה להחיל ריבונות ביהודה ושומרון. זאת לאחר שהשניים הקימו את פורום עוטף שומרון להחלת ריבונות, אשר כלל הצטרפות של ראשי רשויות נוספים משני צידי הקו הירוק.

מוקדם יותר פרסמנו כי למרות דרישת הציבור, השרים, ראשי רשויות ועוד, רה"מ נתניהו נמנע מלהעלות את סוגיית החלת הריבונות לממשלה גם היום. דגן וסוסן קיימו סיור משותף בתצפית הלאומית "המרפסת של המדינה" בפדואל, במהלכו הכריז סוסן על התנגדותו להקמת מדינה פלשתינית ועל הצורך המיידי בהחלת ריבונות.

maximize-image
צילום: יונתן זינדל, מרים אלסטר פלאש 90

שמעון סוסן אמר: "אני רוצה להצדיע לך יוסי על הפריחה של ההתיישבות, מחמם את הלב לראות את זה. אתם ההגנה שלנו, של כל עוטף השומרון. הפעילות שלך בחודשים האחרונים להחלת הריבונות והקשרים שלך בארצות הברית הם קשרים שלא יסולאו בפז. אין ימין ואין שמאל בעניין הזה – כולם יודעים שריבונות זה חלק מהביטחון. בסוף הריבונות זה אינטרס של כולנו, גם בחבל מודיעין, גם בכפר סבא, בראש העין ובתל אביב. אסור שיהיה עוד 7.10".

יוסי דגן אמר: "אני מבקש להצדיע לך על העבודה שאתה עושה למעלה מ-20 שנה בחבל מודיעין. האמירה החשובה הזו שלך – שאנחנו ביחד – היא חשובה מאין כמוה, במיוחד אחרי 7.10. הריבונות היא אינטרס של כל עם ישראל, כי השומרון הוא עוטף גוש דן. הריבונות היא צדק היסטורי וחגורת מגן למדינת ישראל. נשב ונעבוד יחד ונקרא לממשלה – ולא ננוח עד שתהיה ריבונות, כדי שלא יהיה 7.10 נוסף".

עקבו אחרינו גם ב-Google News