כטב"ם צה"לי מסוג "דוהר שמיים" נפל היום (שבת) בעיר עזה בעקבות תקלה טכנית, ותועד על ידי תושבים מקומיים. בתיעודים שהופצו ברשתות נראה ההמון מתקהלים סביב הכלי לאחר נפילתו בשכונת רימאל שבמערב העיר.
מדובר צה"ל נמסר כי כלי הטיס ביצע נחיתת חירום בצפון רצועת עזה בעקבות תקלה טכנית, וכי אין חשש לדלף מידע. בצבא ציינו כי האירוע מתוחקר.

"דוהר שמיים" הוא כטב"ם מתוצרת חברת אלביט מערכות, המיועד לשימוש מפקדי החטיבות בשטח. הוא משתלב במערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של צה"ל ומשמש שכבת ביניים – בין מל"טי "זיק" הבינוניים של חיל האוויר לבין מזל"ט "רוכב שמיים" שמופעל ברמת הגדוד.
הכטב"ם מצויד במערכות תצפית מתקדמות ובמצלמות ברזולוציה גבוהה, המאפשרות הבחנה בין אזרחים למחבלים, זיהוי סוגי רכב שונים ואיסוף מודיעין מדויק בזמן אמת.

בצה"ל מדגישים כי חרף הנפילה בשטח הרצועה, אין כל חשש לחשיפת מידע רגיש או טכנולוגיה מתקדמת.
