accessibility-icon
share-icon
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך פגישה ב-2018, ארכיון | צילום: רויטרס
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך פגישה ב-2018, ארכיון | צילום: רויטרס

טראמפ: "משהו הולך לצאת מזה - אני חושב שהם רוצים משא ומתן"

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כא אב ה'תשפה (15.08.25)

50

0

like

0

dislike

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צפוי להפגש בקרוב עם נשיא רוסיה פוטין, בפגישה הראשונה בקדנציה הנוכחית של הנשיא • טראמפ: "משהו הולך לצאת מזה, אוקראינה תצטרך להחליט על השטח שלה" • זלנסקי: "הפסגה צריכה לסלול את הדרך לשלום צודק" • המשלחות צפויות לדון בהמשך המלחמה


רגע לפני תחילת פגישת הפסגה הראשונה עם נשיא רוסיה פוטין באלסקה, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (שישי) לשיח הצפוי: "משהו הולך לצאת מזה, אוקראינה תצטרך להחליט על השטח שלה".

בנוסף, הנשיא התייחס לתקיפות העצימות של רוסיה על אוקראינה בימים האחרונים: "אני חושב שהם רוצים משא ומתן, פוטין חושב שזה מעניק לו כוח – אני חושב שזה פוגע בו".

פסגת טראמפ-פוטין: כל מה שצריך לדעת לקראת הפגישה ההיסטורית

פסגת טראמפ-פוטין: כל מה שצריך לדעת לקראת הפגישה ההיסטורית

2
15.08.25|שירה קריפס

"אני שם לב שהוא מביא הרבה אנשי עסקים מרוסיה", אמר טראמפ על פוטין, "זה טוב, אני אוהב את זה כי הם רוצים לעשות עסקים, אבל לא עושים עסקים עד שנסדר את המלחמה".

maximize-image
images-count1+
טראמפ ונשיא אוקראינה זלנסקי | צילום: רויטרס

גם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התייחס לפגישה הצפויה, אמר כי הגיע הזמן לסיים את המלחמה, והדגיש: "הפסגה בין טראמפ לפוטין צריכה לסלול את הדרך לשלום צודק".

המשלחת האמריקאית לפסגה, תכלול, מלבד הנשיא, 16 איש, הכוללת את מזכיר המדינה מרקו רוביו, שר האוצר סקוט בסנט, שר המסחר הווארד לוטניק, השליח המיוחד סטיב וויטקוף, וכן את ראש ה-CIA ג'ון רטקליף ודוברת הבית הלבן קרוליין לויט.

נשיא רוסיה ולדימיר
maximize-image
images-count1+
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק

המשלחת הרוסית, שצפויה להקיף את פוטין בפסגה, מורכבת מחמישה בכירים: עוזר הנשיא יורי אושקוב, שר החוץ סרגיי לברוב, שר ההגנה, שר האוצר וראש קרן ההשקעות הישירות הרוסית. ההרכב מאותת כי סדר היום יכסה לא רק את המלחמה באוקראינה, אלא גם סוגיות ביטחוניות אסטרטגיות ואת שאלת הקלת הסנקציות.

כזכור, זוהי הפגישה הראשונה מאז 2021 בין מנהיגי ארה"ב ורוסיה, שמביאה את פוטין לאדמת ארצות הברית אחרי שני עשורים. מדובר בהזדמנות קריטית להציג את עמדות רוסיה וארה"ב, לדון בסוגיות ביטחוניות, בסנקציות, ובעתיד הסכסוך באוקראינה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News