השופט מנחם מזרחי ביטל הערב (חמישי) את כל ההגבלות על יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך וקבע כי יוכל לחזור לעבוד עם רה"מ, יחד עם זאת ניתן צו עיכוב ביצוע כך שהמשטרה תוכל לערער על ההחלטה.
מזרחי תקף את התנהלות המשטרה בהחלטתו: "בטרם מסירת ההחלטה, ביקשתי כי היחידה החוקרת תמסור לעיוני את כלל חומר החקירה ולמרבה הצער נתקלתי בסירוב. מעולם לא נתקלתי בתשובה שכזו מאת יחידה חוקרת וניתן להסתפק בכך כדי לדחות את הבקשה, משום שמי שרוצה שבית המשפט יקבל את בקשתו, יתכבד וימסור את כלל הראיות שלדעתו תומכות בבקשה".

בהחלטתו כתב מזרחי: "ראש הממשלה בחקירתו הגדיר את החשוד כיועץ מדיני. הוא מסר שהחשוד היה דוברו של מפלגת הליכוד, שאף שימש דוברו, שהיה חלק ממערך ההסברה, אך לא קיבל שכר מן המדינה, אלא מן המפלגה, הוא לא נכנס לדיונים מסווגים, והדגיש כי בהחלט מותר לחשוד לעשות עבודות עצמאיות.
"הוא נשאל, האם הוא היה מודע לכך שהחשוד עבד מול מדינת קטאר והשיב בשלילה. הוא הוסיף, שגם אם כך הם פני הדברים אזי: "אין בזה שום פסול, הרבה אנשים עובדים עם הרבה מדינות. קטאר היא לא מדינת אויב". ראש הממשלה בתשאולו הוסיף, שמכיוון שהחשוד אינו עובד ציבור, והוא לא ראה אותו ככזה, אז הוא יכול לעבוד במה שהוא רוצה".

עוד נכתב כי "החשוד עצמו, כבר בחקירתו הראשונה מסר: 'אני לא עובד מדינה'. ובחקירה מאוחרת יותר הגדיר עצמו: 'יועץ ראש הממשלה'. אכן לטעמי, עד שלב זה, כאשר זירת מחלוקת שכזו, החקירה כשלה מלאסוף ראיות ברמת החשד הסביר, שהחשוד קיבל שכר מן המדינה או שאחז במעמד סטטוטורי ציבורי אחר המובילו בשערי הגדרת 'עובד ציבור'".
הדיון התקיים בבית משפט השלום בפתח תקווה בפני השופט מנחם מזרחי, ועסק בבקשת המשטרה להאריך את התנאים המגבילים שהוטלו על יועץ התקשורת של רה"מ, יונתן אוריך, בהם ההרחקה מראש הממשלה בנימין נתניהו, עד ל-10 בספטמבר.
