עשרה סטודנטים ממכון ערבה, שלמדו באוניברסיטת בן-גוריון, הודחו לצמיתות מהאוניברסיטה לאחר שהשתתפו במחאה חריגה בכניסה ללשכת נשיא האוניברסיטה, פרופ’ דניאל חיימוביץ’.
האירוע התרחש לפני כשלושה חודשים, אז התיישבו הסטודנטים על הרצפה, נשאו שלטים וקראו לשביתה כללית "עד לסיום הג’נוסייד בעזה" ול"סיום הנכבה". במהלך המחאה הם חסמו את הכניסה והיציאה ללשכת הנשיא.

באוניברסיטת בן-גוריון הגדירו את המעשה כהפרה חמורה של כללי ההתנהלות בקמפוס והחליטו להעלות את הסטודנטים לוועדת משמעת. ארגון "בצלמו", באמצעות מנכ"ל הארגון שי גליק, דרש להרחיק את הסטודנטים המעורבים לצמיתות.
לדברי גליק: "מי שמסית נגד חיילי צה״ל וכוחות הביטחון מוזמן לעבור לאוניברסיטת בירזית. אין מקום לשיח אנטישמי באקדמיה הישראלית".

לאחר הדיון בוועדת המשמעת, הוחלט להפסיק לאלתר את רישומם כסטודנטים, ובאותו השבוע בוצע תהליך ביטול הרישום בפועל. גם הנהלת מכון ערבה הסכימה על ההרחקה המיידית, והסטודנטים יועמדו לדיון משמעתי נוסף במסגרת המכון.
