accessibility-icon
share-icon
קרדיט: חדשות 14

סוף להסתה: סטודנטים שהפגינו ב"יום הנכבה" הודחו מהאוניברסיטה

אורנית פורן סויסה

אורנית פורן סויסה

כ אב ה'תשפה (14.08.25)

19

27

like

1

dislike

פורסם בחדשות 14: עשרה סטודנטים ממכון ערבה, שלמדו באוניברסיטת בן-גוריון, הודחו לצמיתות לאחר שהשתתפו במחאה בכניסה ללשכת נשיא האוניברסיטה • הסטודנטים חסמו את המעבר וקראו לשביתה כללית "עד לסיום הג’נוסייד בעזה" ול"סיום הנכבה" • ועדת המשמעת קבעה על הפסקה מיידית של לימודיהם, והנהלת מכון ערבה הסכימה להרחיקם גם ממסגרתה


עשרה סטודנטים ממכון ערבה, שלמדו באוניברסיטת בן-גוריון, הודחו לצמיתות מהאוניברסיטה לאחר שהשתתפו במחאה חריגה בכניסה ללשכת נשיא האוניברסיטה, פרופ’ דניאל חיימוביץ’.

האירוע התרחש לפני כשלושה חודשים, אז התיישבו הסטודנטים על הרצפה, נשאו שלטים וקראו לשביתה כללית "עד לסיום הג’נוסייד בעזה" ול"סיום הנכבה". במהלך המחאה הם חסמו את הכניסה והיציאה ללשכת הנשיא.

maximize-image
images-count1+
הפגנות באוניברסיטאות, ארכיון | צילום: פלאש 90

באוניברסיטת בן-גוריון הגדירו את המעשה כהפרה חמורה של כללי ההתנהלות בקמפוס והחליטו להעלות את הסטודנטים לוועדת משמעת. ארגון "בצלמו", באמצעות מנכ"ל הארגון שי גליק, דרש להרחיק את הסטודנטים המעורבים לצמיתות.

לדברי גליק: "מי שמסית נגד חיילי צה״ל וכוחות הביטחון מוזמן לעבור לאוניברסיטת בירזית. אין מקום לשיח אנטישמי באקדמיה הישראלית".

maximize-image
images-count1+
שי גליק, מנכ"ל בצלמו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הדיון בוועדת המשמעת, הוחלט להפסיק לאלתר את רישומם כסטודנטים, ובאותו השבוע בוצע תהליך ביטול הרישום בפועל. גם הנהלת מכון ערבה הסכימה על ההרחקה המיידית, והסטודנטים יועמדו לדיון משמעתי נוסף במסגרת המכון.

עקבו אחרינו גם ב-Google News