יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני התייחס היום (חמישי) בוועידת בני הישיבות לסאגת חוק הגיוס ואף ביקר את שותפיו בממשלה: "לא שאנחנו אוהבים את השותפות הזאת, אנחנו לא רואים שהשותפים שלנו נלחמים עבורינו".
במהלך דבריו אמר גפני כי "אין קיום לעם היהודי בלי לומדי תורה". לדבריו, "המלחמה כיום נגד עולם התורה מזכיר את הרומאים – זה חוזר על עצמו כיום, ימים שבהם נלחמו נגד העם היהודי שלא יוכל ללמוד תורה. אנחנו לא נאפשר את הדבר הזה ונילחם בכל כוחינו".

עוד אמר גפני כי "מהוועידה הקדושה הזאת אנחנו אומרים קבל עם ועולם: עולם התורה לא רק שימשיך ויהיה חזק אלא הוא יגדל עוד, והוא יהיה זה שמוביל את העם היהודי. תדעו ואני אומר את זה כאן במלוא האחריות, יש רבים אצלם שבכלל לא מתכוונים ללומדי התורה, הם רוצים רק שנעזוב את הקואליציה ואנחנו לא נחליט מי ישלוט כאן".
יו"ר דגל התורה ביקר את שותפיו בממשלה וציין: "לא שאנחנו אוהבים את השותפות הזאת, זו שותפות שאנחנו לא רואים שהשותפים שלנו נלחמים עבורינו". "הציבור המסורתי הוא שותף שלנו, ההנהגה שלו עושה דברים שלא עושים לשותפים אבל הציבור הוא איתנו", הוסיף.

כזכור, בעקבות המשבר סביב חוק הגיוס, מפלגת דגל התורה הודיעה על פרישה מהממשלה. מנהיג הליטאים הרב לנדו פרסם הערב מכתב בכתב ידו: "דעתי היא כי יש לסיים מיידית את ההשתתפות עם הממשלה והקואליציה, ובכלל זה לפרוש לאלתר מכל התפקידים הכרוכים בזה".
