במהלך תוכניתו 'האולפן הפתוח', הציג היום (חמישי) בועז גולן תיעוד ממצלמת רכב המראה ערבים עוצרים אתמול את התנועה בכביש 1 ומשליכים אבנים לעבר כלי רכב, אירוע שבמהלכו אדם נפצע ואיבד את הכרתו. גולן הביע תדהמה על כך שהאירוע לא זכה להתייחסות רשמית. "איך לא שמענו על הסיפור הזה?", תהה.
בצעד חריג, החליט גולן להתקשר בשידור חי לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. "נשים על רמקול, בוא ננסה, מה יכול להיות?" אמר למצלמה. לאחר שהשיחה לא נענתה, פנה גולן לשר שלא על הקו: "איך יכול להיות, איתמר בן גביר, שבמדינת ישראל נוסעים לירושלים. תענו לנו, אנחנו צריכים תשובות, אתם מקבלים משכורת".
לאחר שלא הצליח להשיג את השר, המשיך גולן וניסה להתקשר לדובר המשטרה, אריה דורון, שענה לו אך השיב כי הוא עסוק.
בזעם גובר, האשים גולן את הרשויות בצביעות ובאכיפה בררנית. "אם זה היה צה"ל אגב, וזה היה הפוך, יהודים על ערבים. הייתם מקבלים כותרות", קבע. "אם זה היה בכלל בשבת. טרח! אלימות המתנחלים, ירו, עצרו, כלום".בנוסף, בתוכנית התראיין הפצוע בפיגוע, יוסף מועלם, חבר מועצת עיריית ירושלים, שסיפק עדות ממקור ראשון על שהתרחש. מועלם סיפר כי נסע עם משפחתו לכיוון ירושלים ונתקע בפקק תנועה באזור לטרון. לפתע, ראה קבוצת ערבים זורקת אבנים וסלעים על כלי הרכב שעמדו בפקק. לדבריו, נהג אחר עצר מולו והתחנן לעזרה: "הוא פשוט עצר אותי, אמר לי 'תעזור לי, תציל אותי, תראה מה הם עושים לי'".
מועלם תיאר כיצד יצא מרכבו כדי להדוף את הפורעים, אך מיד הותקף בעצמו באלימות קשה. "תוך שנייה התנפלו עליי," סיפר, "חטפתי בעיטה חזקה בצלעות ואגרופים בכל הבטן. מהבעיטה בצלעות איבדתי את ההכרה". הוא הוסיף כי בשארית כוחותיו ניסה לחזור לרכבו, אך אז "חטפתי סלע גדול בגב, ממש כמה סנטימטרים מעמוד השדרה". מועלם התעלף במושב רכבו והדגיש את תחושת סכנת החיים: "באותו רגע הרגשתי שזהו, סיימתי. אני מרגיש שחיי ניצלו בנס".
בתגובה לשאלות על תגובת המשטרה, ציין מועלם כי המשטרה יצרה עמו קשר וביקשה שיגיע לתחנה למסור עדות, אך הוא הסביר כי בשל פציעותיו אינו מסוגל לכך. הוא הביע ביטחון שלמשטרה יש את כל הכלים לחקור את האירוע, שכן "הכל מצולם, הצומת מצולמת".
