נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיים היום (חמישי) פגישה עם בכירים בממשל הרוסי כדי להתכונן למפגש הצפוי עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מחר באלסקה. פוטין שיבח את "המאמצים הכנים" של הממשל האמריקאי לעצור את המלחמה באוקראינה והציע כי מוסקבה וושינגטון עשויות להגיע להסכם על בקרת נשק גרעיני כחלק ממאמץ רחב יותר לחיזוק השלום.
במהלך הפגישה עם שריו הבכירים ופקידי הביטחון, אמר פוטין כי ארה"ב עושה "מאמצים נמרצים וכנים למדי להפסיק את מעשי האיבה, לעצור את המשבר ולהגיע להסכמים שיש בהם עניין לכל הצדדים המעורבים בסכסוך".

לדברי פוטין, המטרה היא ליצור תנאים ארוכי טווח לשלום בין המדינות, באירופה ובעולם כולו, כולל הסכמים בתחום השליטה על נשק התקפי אסטרטגי.
מדבריו נרמז כי רוסיה צפויה להעלות את נושא בקרת הנשק הגרעיני כחלק מדיון רחב היקף בביטחון, בפעם הראשונה מאז יוני 2021. האמנה הנוכחית המגבילה את מספר ראשי הנפץ הגרעיניים צפויה לפוג ב-5 בפברואר הקרוב, והסיכוי להפרתה גדול אם לא תוארך או תוחלף.

עוזרו של פוטין, יורי אושקוב, ציין כי הנשיאים ידונו גם ב"פוטנציאל העצום הבלתי מנוצל" של הקשרים הכלכליים בין רוסיה לארה"ב, לצד סיום המלחמה באוקראינה. הפסגה תתחיל בפגישה אישית בין פוטין וטראמפ, בליווי מתורגמנים בלבד, ולאחר מכן תתקיים פגישה של המשלחות וארוחת צהריים, וסיום עם מסיבת עיתונאים משותפת.
