ישראל מקדמת בנייה אסטרטגית באזורים הנפיצים ביותר ביהודה ושומרון: כתבנו לענייני התיישבות, אליה אביב, חשף אמש (רביעי) בחדשות כי תוכניות לבניית אלפי יחידות דיור באזור מעה אדומים (אזור G) ובסמוך לאריאל קיבלו אור ירוק. בנוסף, נרשמה התקדמות משמעותית באזור E1.
במרכז המהלך עומד אישור הבנייה באזור E1 האסטרטגי, השטח הממוקם בין ירושלים למעלה אדומים. התוכנית, שעברה את ועדת ההתנגדויות, צפויה לעלות להפקדה כבר ביום רביעי הקרוב. בנייה באזור זה נחשבת קריטית ליצירת רצף טריטוריאלי ישראלי שימנע הקמת מדינה פלשתינית רציפה.

בנוסף, אושרו לבנייה 3,300 יחידות דיור באזור G, הסמוך לאזור התעשייה של מעלה אדומים. במקביל, יוצא למכרז פרויקט להקמת שכונה חדשה ובה כמעט 800 יחידות דיור בעיר אריאל. השכונה החדשה, שתקום במרחק של כשני קילומטרים ממרכז העיר, תהווה התרחבות משמעותית של בירת השומרון.
ההכרזה על קידום הבנייה מגיעה על רקע מאמצים מדיניים ופוליטיים גוברים לחיזוק האחיזה הישראלית בשטח. מוקדם יותר השבוע, אירח ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, את
ח"כ עפיף עבד (הליכוד), מבכירי העדה הדרוזית, לסיור באזור. במהלך ביקור באנדרטה לזכר לוחם מג"ב הדרוזי מדחת יוסף הי"ד, שנפל בקבר יוסף, הצהיר ח"כ עבד על תמיכתו במהלך: "אנחנו צריכים להכריז על ריבונות ביהודה ושומרון. אני איתכם באש ובמים".
התמיכה במהלך זוכה גם להד בינלאומי. חברת הקונגרס האמריקאית הבכירה, קלאודיה טני, שהקימה עם דגן את השדולה למען יו"ש בקונגרס, ביקרה אף היא בשומרון והצהירה: "אנחנו כאן כדי לדבר על ריבונות, על הבנה והכרה בשורשים ההיסטוריים של העם היהודי, וכמה חשובה הריבונות גם לארצות הברית ולעולם".

ארה"ב מסמנת כיוון לריבונות: יו"ר בית הנבחרים ביקר בשומרון
המהלכים הישראליים מתרחשים במקביל לדיווח בעיתון קטארי, לפיו ראשי הרשות הפלשתינית שוקלת להכריז באופן חד-צדדי על הקמת מדינה במהלך העצרת הכללית של האו"ם בספטמבר 2025. על פי הפרסום, הנשיא אבו מאזן שוקל ברצינות את הפיכת הרשות הפלשתינית למדינה, 32 שנה לאחר חתימת הסכמי אוסלו.
