ח"כ עפיף עבד מסיעת הליכוד, מבכירי העדה הדרוזית, סייר אתמול (שני) בשומרון יחד עם ראש המועצה האזורית יוסי דגן, והצהיר על תמיכתו בהחלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון.
הסיור החל בתצפית הלאומית "המרפסת של המדינה" ע"ש הנשיא דונלד טראמפ, שם השקיפו השניים לעבר תל אביב וערי המרכז. לאחר מכן ביקרו בהר גריזים, ממנו נשקף קבר יוסף, והמשיכו לאתר ההנצחה לנופלי השומרון.

ליד אנדרטת הלוחם מדחת יוסף הי"ד, שוטר מג"ב דרוזי מהכפר בית ג'ן, שנפל בקבר יוסף בתחילת האינתיפאדה השנייה לאחר שהופקר לדמם, נשא ח"כ עבד דברים: "יוסי, אני מעריך אותך על עשייתך למען העדה הדרוזית, ועל עמידתך האמיצה להגנה על אחינו בסוריה. גם מדחת יוסף שכיבדת אותו באנדרטה זו – לא נשכח לך. על מנת לחזק את היישובים כאן, אנחנו צריכים לעבוד ביחד. אני אתכם בכל – צריך להכריז על ריבונות ביהודה ושומרון. אני איתכם באש ובמים".
דגן הודה לעבד ואמר: "אני מאוד מעריך את מה שאתה עושה ואת האידיאולוגיה הציונית החזקה שלך. זה כבוד עבורנו שהמשפחה הסכימה להנציח כאן את מדחת יוסף הי"ד, יחד עם כל נופלי צה"ל, המשטרה ונפגעי הטרור. מדחת מסר את נפשו כדי לשמור על קבר יוסף. הדברים שאמרת על ריבונות מרגשים – זו ארץ התנ"ך ואין סיבה לא להחילה".
