נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ושותפותיה האירופיות של קייב מפעילים לחץ על נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, במטרה שיפעל להשגת הפסקת אש בפגישתו הקרובה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באלסקה ביום שישי. מאחר שמנהיגי אירופה לא ישתתפו בשיחות, הם קיימו היום (רביעי) פסגה וירטואלית כדי להשמיע את עמדותיהם ולחזק את עקרון "אין אוקראינה בלי אוקראינה".
לאחר השיחה, זלנסקי הדגיש כי בשיחות היום ובפסגה הקרובה יש לשים בראש סדר העדיפויות את הפסקת האש – נושא שלדבריו טראמפ הסכים עליו. במסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה פרידריך מרץ אמר זלנסקי כי הוא מקווה להסכם, אך הזהיר כי עד כה פוטין השתמש במו"מ להרחבת נוכחותו הצבאית ולהגברת ההתקפות.

מרץ ציין כי מנהיגי אירופה ניסו להכווין את הפגישה באלסקה "בכיוון הנכון", והדגיש כי רצף הפעולות צריך לכלול תחילה הפסקת אש, אחריה הסכם מסגרת ולבסוף מו"מ על נושאים טריטוריאליים, כאשר נקודת המוצא היא קו המגע בחזית בדונבאס. הוא ועמנואל מקרון הבהירו כי אוקראינה חייבת להיות נוכחת בכל מו"מ על סיום המלחמה.

זלנסקי אמר כי הזהיר את טראמפ מפני אמינותו של פוטין, שלדבריו "מבלף", וכי הסנקציות פוגעות בכלכלה הרוסית אך אינן משנות את שאיפתו "לכבוש את כל אוקראינה". לדבריו, יש להמשיך להפעיל לחץ על רוסיה כדי להגיע להסכם שלום.
טראמפ, מצדו, הצהיר כי הפגישה באלסקה תתקיים רק בינו לבין פוטין, אך תכין את הקרקע למפגש שני שישתף גם את זלנסקי – אם הפגישה הראשונה תצליח. הוא הוסיף כי יעדיף שהפגישה השנייה תתקיים "כמעט מיידית" וייתכן שתהיה דו-צדדית או תלת-צדדית, בהתאם לרצון הצדדים. זלנסקי ציין כי הצעדים הבאים ייקבעו לאחר שיחות טראמפ–פוטין.
