accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

אורי גורדין סיים את תפקידו כאלוף פיקוד הצפון, מילוא יחליפו

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יט אב ה'תשפה (13.08.25)

6

10

like

0

dislike

צה"ל מפרסם את נאומיהם של אלוף פיקוד הצפון היוצא, אורי גורדין, ואלוף הפיקוד הנכנס, רפי מילוא, בטקס חילופי הפיקוד • גורדין אמר כי הציווי המרכזי הוא שימור המצב הביטחוני בצפון וסיכול כל איום מצפון או ממזרח, והוסיף כי בבוקר השבעה באוקטובר התרחש "כישלון צורב" שבו "לא עמדנו במחויבות הבסיסית - הגנה על תושבי העוטף"


צה"ל מפרסם הערב (רביעי) את נאומיהם של אלוף פיקוד הצפון היוצא, אורי גורדין, ואלוף הפיקוד הנכנס, רפי מילוא, בטקס חילופי הפיקוד. גורדין אמר כי הציווי המרכזי הוא שימור המצב הביטחוני בצפון וסיכול כל איום מצפון או ממזרח, והוסיף כי בבוקר השבעה באוקטובר התרחש "כישלון צורב" שבו "לא עמדנו במחויבות הבסיסית – הגנה על תושבי העוטף".

בדבריו תיאר גורדין את הכרעת חיזבאללה במלחמות "חרבות ברזל" ו"חיצי הצפון", השמדת תשתיות הארגון והשלכות שהובילו גם לנפילת משטר אסד. הוא התייחס למבצע "חץ הבשן" בסוריה, שבו "התייצבנו בהגנה קדמית מפסגת החרמון ועד הירמוך", והדגיש כי יש להימנע מטעויות העבר של הימנעות מפעולה שאפשרה לאיומים להתעצם. בהמשך שיבח את לוחמי המילואים – "קבוצת האיכות של עם ישראל" – והזכיר את דן מאורי הי"ד, קצין שנהרג בלבנון לאחר שכתב למשפחתו על נחישותו להשיב את השקט.

maximize-image
images-count1+
כוחותינו נלחמים בלבנון , ארכיון | צילום: דו"צ

לסיום, הודה גורדין לרמטכ"ל, לשותפים מארה"ב, ולכוחות הביטחון, והצהיר: "הצפון היום בטוח יותר מבכל יום אחר בעשורים האחרונים". הוא קרא לשמור על הביטחון והאחדות, והדגיש כי "בארץ קם דור, דור הניצחון".

האלוף הנכנס, רפי מילוא, פתח את נאומו כשהדגיש כי המטרה הברורה היא הגנה על יישובי ותושבי הצפון, וכי מדובר בזכות ובאחריות גדולה לשוב לאזור ולקבל עליו את האחריות הביטחונית. הוא שיבח את גורדין על עמידתו במבחן המלחמה והובלת הפיקוד להכרעה חדה מול חיזבאללה, הישג שלדבריו השפיע גם על הזירה הסורית.

maximize-image
images-count1+
אלוף רפיא מילוא, מפקד פיקור הצפון החדש | צילום: דובר צה"ל

מילוא ציין כי בתקופת קודמו עוצבה תפיסת ההגנה והאכיפה, נבנה מרחב אבטחה עם חופש פעולה שהביא לשיפור ניכר בביטחון, והוחזרו תושבים ליישוביהם. הוא הדגיש את שיתוף הפעולה עם הכוחות הסדירים והמילואים, זרועות הצבא, גורמי הביטחון, ראשי הרשויות, כוחות ההצלה ושותפים מארה"ב ומסנטקום. לדבריו, המציאות הביטחונית שברירית, ויש להמשיך לשמר ולהעמיק את הישגי המלחמה, להבטיח חופש פעולה ולהחזיר את כל תושבי הצפון לבתיהם בביטחון מלא.

בהמשך הודה מילוא לאנשי הפיקוד, ללוחמים ולמפקדים, ובעיקר לחיילי המילואים "שמתייצבים לכל משימה פעם אחר פעם", וכן למשפחתו על התמיכה. הוא הדגיש כי המלחמה טרם הסתיימה, והתחייב לפעול עד להכרעת חמאס, להשבת כל 50 החטופים ולהשמדת כל איום. לסיום אמר לרמטכ"ל: "מתחייב לעשות הכל למען ביטחון תושבי הצפון, וכמו שאתה אומר, מעשינו ידברו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News