נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושליט צפון קוריאה קים ג'ונג און קיימו היום (רביעי) שיחת טלפון שעסקה בהעמקת הקשרים האסטרטגיים בין המדינות ובמאמצי המלחמה של כל אחת מהן. לפי כלי התקשורת הממלכתיים של פיונגיאנג, פוטין שיבח את "האומץ, הגבורה ורוח ההקרבה העצמית" של כוחות צפון קוריאה שלחמו לצד הכוחות הרוסיים נגד הפלישה האוקראינית לאזור הגבול קורסק.
פוטין עדכן את קים גם על פגישתו הצפויה ביום שישי עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ באלסקה, שם ידונו בהצעה להפסקת אש במלחמה באוקראינה. הדיווחים הצפון קוריאניים לא הזכירו את הפגישה עם טראמפ. קים מצדו הבטיח תמיכה מלאה "בכל הצעדים שיינקטו על ידי ההנהגה הרוסית בעתיד", תוך התחייבות לקידום היחסים "בכל התחומים" במסגרת הסכם השותפות האסטרטגית שנחתם בפסגה בשנה שעברה.

בשנים האחרונות חיזקו רוסיה וצפון קוריאה את קשריהן, בין היתר באמצעות הסכם הגנה הדדי שנחתם בביקורו של פוטין בצפון קוריאה. מאז פלישת רוסיה לאוקראינה, סיפקה פיונגיאנג לרוסיה כוח אדם ותחמושת, כולל לפי הערכות דרום קוריאניות כ-15 אלף חיילים, ציוד צבאי כבד, ואלפי פועלי בניין ומחללי מוקשים – חלקם מיועדים לפריסה באזור קורסק.
העמקת שיתוף הפעולה מגיעה על רקע דחייתה של פיונגיאנג את מאמצי וושינגטון וסיאול לחדש את המו"מ לפירוק תוכנית הגרעין שלה, שהתפוצץ ב-2019 לאחר פסגה כושלת עם טראמפ.
