נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ומנהיגי אירופה יקיימו היום (רביעי) שיחות וידאו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ימים ספורים לפני פגישתו הצפויה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באלסקה. השיחות יתקיימו במטרה להבהיר לטראמפ כי "לא ניתן לקיים דיון על עתיד המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ללא נוכחות קייב בשולחן המשא ומתן".
זלנסקי הגיע הבוקר לברלין והצטרף לקנצלר גרמניה פרידריך מרץ לשיחות, בניסיון אחרון לשכנע את טראמפ בחשיבות מעורבותה של אוקראינה בהחלטות. עם זאת, בפסגת אלסקה הצפויה ביום שישי לא ישתתפו זלנסקי או מנהיגי אירופה. טראמפ הבהיר כי מטרתו היא להביא את שני הצדדים למשא ומתן, אך הדבר לא יקרה במפגש הקרוב.

הקרמלין והבית הלבן לא חשפו את נושאי הדיון הצפויים בפסגת טראמפ-פוטין. טראמפ עצמו סירב לפרט לגבי הצעות שקיבל שליחו המיוחד, סטיב ויטקוף, לאחר פגישתו עם פוטין בשבוע שעבר, אך ציין כי הסכם שלום עתידי יכלול חילופי שטחים בין אוקראינה לרוסיה "לטובת שני הצדדים".
זלנסקי דחה על הסף את האפשרות לוויתורים טריטוריאליים, והבהיר כי אוקראינה לא תוותר על אף שטח – לא מאז הפלישה הראשונה ב-2014 ולא מאז תחילת המלחמה ב-2022. לדבריו, אזור דונבאס הוא בעל חשיבות אסטרטגית רבה ומהווה מגן לערים המרכזיות במדינה.
הצהרת טראמפ עוררה ביקורת באוקראינה, שם טענו כי "חילופי שטחים" משמעם ויתורים חד-צדדיים מצד קייב בלבד, שכן רוסיה אינה מתכוונת למסור שטח כלשהו ומבקשת נסיגה אוקראינית מלאה מהאזורים שבשליטתה.
