חוקרים בארה"ב חשפו ראיות לכך שרוסיה אחראית, לפחות באופן חלקי, לפריצה רחבת היקף למערכת המחשבים המנהלת מסמכי בתי משפט פדרליים. בין הקבצים שנחשפו נמצאים תיעודים רגישים ביותר, שעלולים לחשוף מקורות מודיעיניים ונאשמים בפשעי ביטחון לאומי, כך לפי גורמים המעורים בחקירה.
לא ברור עדיין אם מדובר בפעולה של זרוע מודיעין רוסית בלבד, או שמא היו מעורבות גם מדינות נוספות. כמה מהגורמים תיארו זאת כמאמץ רב-שנתי לחדור למערכת. חלק מהחיפושים התמקדו בתיקים פליליים בדרגים בינוניים באזור ניו יורק ובמחוזות נוספים, חלקם עם מעורבים בעלי שמות משפחה רוסיים ומזרח-אירופאיים.

הגילוי מגיע ימים ספורים לפני פגישת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באלסקה, בה צפויים השניים לדון בין היתר במלחמה באוקראינה.
מנהלים במערכת בתי המשפט עדכנו לאחרונה את משרד המשפטים, פקידים ושופטים ראשיים כי "גורמי איום סייבר מתמשכים ומתוחכמים פרצו תיעוד סודיים". במזכר פנימי הונחו הגורמים להסיר באופן מיידי את המסמכים הרגישים ביותר מהמערכת.

בתחילה, ההערכה הייתה כי הותקפו בעיקר מסמכים הקשורים לפעילות פלילית עם קשר לחו"ל, בפריסה על פני לפחות שמונה בתי משפט מחוזיים. בחודש שעבר הונחו שופטים ראשיים להעביר תיקים כאלה למערכת נפרדת ולהימנע מלדון בכך עם שופטים אחרים.
החששות מפני פריצה למערכת עלו כבר בינואר 2021, אז דווח על מתקפת סייבר – אך ללא ציון רוסיה כחשודה. גורמי אכיפה לשעבר טוענים כעת כי רוסיה אכן עמדה מאחורי אותה חדירה.

בעקבות האירוע ב-2021, הוגבל השימוש במערכת: צווי חיפוש וכתבי אישום רגישים הועברו ידנית לבתי המשפט, במיוחד במחוז הדרומי של ניו יורק. בנוסף, מאז 2022 הוטלו מגבלות על גישת שופטים למערכת בזמן שהייה בחו"ל, והופעלה מערכת אימות רב-שלבי.
