מזכיר המדינה האמריקני, מרקו רוביו, דחה אמש (שלישי) בריאיון לתחנת הרדיו האמריקנית Sid & Friends in the Morning את הביקורת הבינלאומית על ישראל, והבהיר: "שלום לא יושג כל עוד חמאס שולט בעזה".
מזכיר המדינה האמריקני טען כי המלחמה עם חמאס תסתיים ביום שבו ארגון הטרור יפסיק להוות איום על מדינת ישראל, והדגיש: "זו השורה התחתונה שאנשים לא מבינים".

רוביו הדגיש כי המלחמה בעזה החלה לאחר שחמאס פלש לשטחה של ישראל וטבח באזרחי המדינה: "כבר לא מדברים על זה… הכול נשכח. עכשיו הכל על המשבר ההומניטרי".
בנוסף, התייחס רוביו להכרה של מדינות ברחבי המערב במדינה "פלשתינית", והצהיר: "כל ההצהרות האלה חסרות משמעות. עתיד האזור לא ייקבע על ידי איזו החלטת או״ם".
