בג"ץ דחה היום (שלישי) את בקשות ההצטרפות של הורים שכולים והורי חטופים לעתירות נגד הליך ההדחה של היועמ"שית גלי בהרב מיארה, יחד עם כל שאר המבקשים (חוג הפרופסורים לחוסן לאומי המיוצג על ידי עו"ד זהבה גור, עו"ד יוסף חביליו והאגודה לזכויות האזרח).
"לאחר שעיינו בבקשות השונות להצטרף להליך, בשים לב לטיב השאלות שבמחלוקת, ובהתחשב בשיקולי יעילות הדיון נוכח ריבוי העתירות ובעלי הדין – לא ראינו לנכון להורות על צירוף צדדים נוספים. משכך, הבקשות נדחות", כתבו השופטים.

כך שלמעשה כרגע השופטים ישמעו רק את ששת העותרים מהשמאל. הבעייתיות בעניין מתחדדת משום שיש מאבק בין הממשלה ליועמ"שית את מי הפרקליטות תייצג. הממשלה סבורה שהפרקליטות היא שצריכה לייצג אותה והיועמ"שית צריכה להיות מיוצגת על ידי עורך דין פרטי חיצוני.
כאמור, לאחר דחיית בקשות ההצטרפות של הורים השכולים והורי חטופים המיוצגים על ידי ארגון בצלמו, בפועל מה שקורה זה שהיועמ"שית משתמשת במשאבי הפרקליטות כדי שתייצג אותה. כך שנכון להיום אין לממשלה ייצוג, והשופטים כרגע ידונו באחת העתירות הרגישות שעסקו בהם – במעמד צד אחד.
