accessibility-icon
share-icon
חיילי המשמר הלאומי בוושינגטון | צילום: רויטרס
חיילי המשמר הלאומי בוושינגטון | צילום: רויטרס

אחרי הצהרת טראמפ: חיילי המשמר הלאומי נפרסו בוושינגטון הבירה

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יח אב ה'תשפה (12.08.25)

2

like

0

dislike

וושינגטון הבירה חוותה היום צעד תקדימי ומשמעותי כשנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע על השתלטות פדרלית על משטרת המטרופולין ופריסת 800 חיילים מהמשמר הלאומי במטרה לחזק את הביטחון בעיר • המהלך מגיע כחלק ממדיניותו הנחושה להיאבק בפשיעה ולהבטיח תחושת ביטחון ברחובות הבירה


וושינגטון הבירה חוותה היום (שלישי) צעד תקדימי ומשמעותי כשנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע על השתלטות פדרלית על משטרת המטרופולין ופריסת 800 חיילים מהמשמר הלאומי במטרה לחזק את הביטחון בעיר. המהלך מגיע כחלק ממדיניותו הנחושה להיאבק בפשיעה ולהבטיח תחושת ביטחון ברחובות הבירה.

טראמפ, שהופיע לצדם של גורמי הצבא ומשרד המשפטים, הבהיר כי הצעד נועד "לקחת בחזרה את הבירה שלנו" ולהחזיר את הסדר הציבורי. לדבריו, אכיפת חוק חזקה ופעולה מהירה הן חיוניות כדי למנוע הידרדרות במצב הביטחוני, גם אם הנתונים הרשמיים מצביעים על ירידה בפשיעה – ירידה שלדבריו אינה משקפת את תחושת חוסר הביטחון בקרב התושבים.

maximize-image
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

הנשיא פעל בהתאם לסמכויותיו בחוק השלטון העצמי של מחוז קולומביה, המאפשר לו לקחת פיקוד על משטרת הבירה במצבי חירום. בעוד שמבקרים טענו כי המהלך "מטריד", בממשל מדגישים כי מדובר בכלי חוקי וחיוני שנועד לשמור על הסדר ולהרתיע גורמים עברייניים.

התובעת הכללית פאם בונדי בירכה על הצעד ואמרה: "הפשיעה בוושינגטון די.סי. מסתיימת היום". לצידה, השופטת לשעבר ג'נין פירו, שאושרה לאחרונה לתפקיד התובעת הכללית של המחוז, הוסיפה כי זהו "הצעד שאנחנו צריכים עכשיו כדי לגרום לפושעים להבין שהם לא הולכים להתחמק מזה יותר".

המהלך תואם את הקו האסרטיבי של טראמפ בקדנציה השנייה, במסגרתו הכריז על מצבי חירום במגוון תחומים – מהגנת הגבולות ועד חיזוק התעשייה – תוך שימוש מושכל בסמכויות נשיאותיות. גם אד מרטין, מי שהיה מועמדו הקודם של טראמפ לתובע הכללי במחוז, שיבח מוקדם יותר השנה את הירידה של 25% בפשיעה האלימה, אותה ייחס למדיניות הנשיא וליוזמות הממשל.

תומכי הצעד טוענים כי ההחלטה להפעיל את המשמר הלאומי ולרכז את סמכויות הביטחון תחת שליטה פדרלית היא מסר ברור שהממשל לא מהסס לפעול בנחישות כדי לשמור על ביטחון אזרחי הבירה – צעד שממחיש את מחויבותו של טראמפ להבטיח שהרחובות יהיו בטוחים לכל תושב ותושב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News