עם אילון מאסק אף פעם לא משעמם. המליארדר האמריקני הכריז מוקדם יותר היום (שלישי) בחשבון ה-X שלו כי חברת xAI שבבעלותו (שפיתחה את כלי הבינה המלאכותית – גרוק) תנקוט בצעדים משפטיים נגד 'אפל'.
לדבריו, באפל נוקטים בצעדים מכוונים על מנת להבטיח ש-chatGPT תהיה מדורגת במקום הראשון על פני שאר כלי הבינה המלאכותית שבחנות האפליקציות של החברה, ובכך מונעים תחרות הוגנת.
Apple is behaving in a manner that makes it impossible for any AI company besides OpenAI to reach #1 in the App Store, which is an unequivocal antitrust violation.
xAI will take immediate legal action.
— Elon Musk (@elonmusk) August 12, 2025
סם אלטמן, המנכ"ל של openAI (שפיתחה את chatGPT), הגיב בציוץ משלו: "זוהי טענה מעניינת לאור מה ששמעתי לכאורה שאילון עושה כדי לתמרן את X כדי להועיל לעצמו ולחברות שלו, ולפגוע במתחרים ובאנשים שהוא לא אוהב".
בציוץ נוסף שפרסם, תקף מאסק את אפל על כך שלטענתו X וגרוק לא נמצאים בקטגוריית ההמלצות 'חובה' בחנות האפליקציות של החברה, והוסיף: "אנשים מסתקרנים לדעת מדוע".
Hey @Apple App Store, why do you refuse to put either 𝕏 or Grok in your “Must Have” section when 𝕏 is the #1 news app in the world and Grok is #5 among all apps?
Are you playing politics? What gives? Inquiring minds want to know. https://t.co/3wenLZGtwG
— Elon Musk (@elonmusk) August 11, 2025
כזכור, אפל ספגה באפריל האחרון קנס של חצי מיליארד יורו מרשות אכיפת ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי. הסיבה, לדברי האיחוד האירופי, היא שאפל מונעת ממפתחים של אפליקציות להפנות משתמשים לשירותים באתרים אחרים (ששם אפל לא יכולה לגבות על כך כסף).
