accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק.
צילום: שאטרסטוק.

אילון מאסק מאיים על ענקית הטכנולוגיה במאבק משפטי | זו הסיבה

דסק C14

דסק C14

יח אב ה'תשפה (12.08.25)

2

2

like

0

dislike

המיליארדר האמריקאי הכריז כי ינקוט בצעדים משפטיים נגד החברה המוכרת, כיוון שלטענתו היא מפרה את חוק ההגבלים העסקיים • התאגיד כבר ספג קנס כבד בסך חצי מיליארד יורו מהאיחוד האירופי בשל הפרת חוק השווקים הדיגיטלים


עם אילון מאסק אף פעם לא משעמם. המליארדר האמריקני הכריז מוקדם יותר היום (שלישי) בחשבון ה-X שלו כי חברת xAI שבבעלותו (שפיתחה את כלי הבינה המלאכותית – גרוק) תנקוט בצעדים משפטיים נגד 'אפל'.

לדבריו, באפל נוקטים בצעדים מכוונים על מנת להבטיח ש-chatGPT תהיה מדורגת במקום הראשון על פני שאר כלי הבינה המלאכותית שבחנות האפליקציות של החברה, ובכך מונעים תחרות הוגנת.

סם אלטמן, המנכ"ל של openAI (שפיתחה את chatGPT), הגיב בציוץ משלו: "זוהי טענה מעניינת לאור מה ששמעתי לכאורה שאילון עושה כדי לתמרן את X כדי להועיל לעצמו ולחברות שלו, ולפגוע במתחרים ובאנשים שהוא לא אוהב".

בציוץ נוסף שפרסם, תקף מאסק את אפל על כך שלטענתו X וגרוק לא נמצאים בקטגוריית ההמלצות 'חובה' בחנות האפליקציות של החברה, והוסיף: "אנשים מסתקרנים לדעת מדוע".

כזכור, אפל ספגה באפריל האחרון קנס של חצי מיליארד יורו מרשות אכיפת ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי. הסיבה, לדברי האיחוד האירופי, היא שאפל מונעת ממפתחים של אפליקציות להפנות משתמשים לשירותים באתרים אחרים (ששם אפל לא יכולה לגבות על כך כסף).

עקבו אחרינו גם ב-Google News