על רקע המתיחות בין הדרג המדיני לצבאי סביב סבב המינויים בצמרת צה"ל, חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) תוקפת בחריפות את הרמטכ"ל, רא"ל אייל זמיר, מאשימה אותו בחריגה מסמכותו ובהתנהלות פוליטית, וטוענת כי הדליף מידע שגרם לאמברגו נשק מגרמניה.

80 שנה אחרי השואה: ההכרזה המקוממת של קנצלר גרמניה
"זה גן ילדים? איך זה עובד שם אצל הרמטכ"ל?" פתחה ח"כ טלי גוטליב את דבריה בריאיון הבוקר (שלישי) לטל מאיר, כשהיא מכוונת ביקורת ישירה כלפי הרמטכ"ל. "תגיד לי, אדוני הרמטכ"ל, דע את מקומך, בכל הכבוד. אתה אמור להיות מצביא, לעמוד בראש מערך הצבא. אתה אמור להחריש ולא לרדת למגרשים פוליטיים".

המתקפה מגיעה על רקע מה שהוגדר כ"התנגשות חזיתית" בין הרמטכ"ל לשר הביטחון, ישראל כ"ץ, סביב סבב מינויים בצמרת צה"ל. לטענת גוטליב, הרמטכ"ל פועל באופן עצמאי מדי. "אדוני הרמטכ"ל, אתה כדי למנות צריך לקבל את אישור שר הביטחון. אתה רוצה לשחק משחק כוח? אז לו אני שר הביטחון, אני לא מאשר לך שום דבר, אתה לא עושה שום דבר מעל הראש שלי".

מלחמת המינויים בצה"ל: שר הביטחון והרמטכ"ל בהתנגשות חזיתית
במהלך הריאיון, העלתה גוטליב האשמה חמורה נוספת, לפיה הרמטכ"ל אחראי להדלפה שפגעה בביטחון המדינה. "אתה מדליף את אחת ההדלפות הגרועות שעלתה לנו באמברגו נשק מגרמניה", טענה גוטליב. "קנצלר גרמניה אומר שבין שאר השיקולים שלו זו האמירה של רמטכ"ל שהוא נגד הלחימה".

גוטליב המשיכה וביטלה את עמדת דובר צה"ל בנושא, בטענה כי צמרת הצבא אינה מייצגת את הלוחמים בשטח ומחזיקה בעמדות פוליטיות שמאלניות. "דובר צה"ל זה לא הלוחמים שלנו, דובר צה"ל זה לא המפקדים בשטח", קבעה, והוסיפה: "צריך להזיז את כל צמרת צה"ל, כי זה אותו נרטיב ואותה שיטה שהם חושבים שהם מנהיגים את המדינה, והם לא".
כשנשאלה מה המניע של הרמטכ"ל, השיבה חברת הכנסת: "הרמטכ"ל, כמו גם הפצ"רית, הם לא רוצים כיבוש של העיר עזה. הם לא רוצים חזרה ללחימה בעיר עזה".

