עימות חזיתי נרשם הלילה (בין שני לשלישי) בין שר הביטחון לרמטכ"ל: לאחר שצה"ל אישר את שורת המינויים הבכירים לדרגת תת-אלוף אותו אישר רא"ל אייל זמיר, אותו פרסמנו לראשונה ב-C14, ישראל כ"ץ הגיב בחריפות והבהיר: המינויים נקבעו ללא הסכמה – אין בכוונתי לדון בהם.
בין המינויים שנקבעו: תא"ל ברק חירם ימונה לראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים, תא"ל ציון רצון ימונה למפקד קורס פיקוד ומטה במכללות הצבאיות, ותא"ל מנור ינאי ימונה לראש מטה זרוע היבשה.

רגע לאחר הפרסום, מלשכת שר הביטחון יצאה הודעה זועמת בנושא: "דיון השיבוצים שקיים היום הרמטכ"ל נעשה בניגוד להנחיית שר הביטחון וללא תיאום והסכמה מוקדמת, וזאת בניגוד לנוהל המקובל, ולכן – אין בכוונת שר הביטחון לדון כלל במינויים ובשמות שפורסמו או לאשר אותם".

כפי שפרסמנו לראשונה: בצה״ל מאשרים את שורת המינויים החדשה
לאחר מכן, כ"ץ המשיך לשדר חוסר שביעות רצון מהתנהלותו של זמיר, הדגיש כי "הרמטכ"ל יידרש לתיאום מוקדם עם שר הביטחון כדי לדון במינויים אלה או אחרים בהמשך".
כשעה לאחר תגובתו של כ"ץ, התייחסו בדובר צה"ל לסיטואציה, ומסרו כי "הדיון נקבע מראש, בהתאם לכללים, מתוך הכרה בחשיבות קידום המפקדים הנמצאים בחזית המבצעית", והבהירו כי "הרמטכ"ל הינו הסמכות היחידה בפקודות למינוי מפקדים בדרגת אל"ם ומעלה בצה"ל". אולם, לאחר מכן סייגו והבהירו: "המינוי מגיע לאישור השר, שביכולתו לאשר או לא לאשר את המינוי".

ההתנגשות הנוכחית מגיעה לאחר תקופה מתוחה בין שני הצדדים. כזכור, החלטת הקבינט שהתקבלה לאחרונה עוררה התנגדות עזה בצמרת צה"ל ובראשם הרמטכ"ל, שטען כי "אין מענה הומניטרי למיליון איש שנעביר, הכל יהיה מורכב. מציע שתסירו את החזרת החטופים ממטרות הלחימה".

שר הביטחון ברצועה: "הצבא יבצע את המדיניות של הדרג המדיני"
שר הביטחון הגיב בחריפות להתנהלות הרמטכ"ל ובמהלך סיור מבצעי הצהיר: "הכרעת החמאס בעזה, תוך יצירת תנאים להשבת החטופים, הם היעדים המרכזיים של המלחמה בעזה ועלינו לנקוט בכל הפעולות הנדרשות כדי להשיג אותן. אחרי שהדרג המדיני יקבל את ההחלטות הנדרשות, הדרג הצבאי יבצע במקצועיות את המדיניות שתיקבע. תפקידי כשר הביטחון הממונה על צה"ל לוודא שכך יהיה – וכך אעשה".
