accessibility-icon
share-icon
גלי בהרב מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
גלי בהרב מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בג"ץ הוציא צו ביניים: סמכויות היועמ"שית יישמרו במלואן

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

טז אב ה'תשפה (10.08.25)

263

8

like

41

dislike

השופט נעם סולברג הוציא צו ביניים המבטיח את שמירת סמכויות היועצת המשפטית לממשלה עד להכרעה בעתירות, מתח ביקורת על מכתב שר התקשורת לעובדי משרדו, ודחה את הבקשות לביזיון בית המשפט


בית המשפט העליון פרסם הערב (ראשון) החלטה נוספת בסדרת העתירות העוסקות בהחלטת הממשלה להדיח את היועצת המשפטית לממשלה. המשנה לנשיא, השופט נועם סולברג, הוציא צו ביניים המבהיר כי החלטת הממשלה לא תיכנס לתוקף עד להכרעה אחרת, וכי בתקופה זו לא יחול כל שינוי בסמכויותיה של היועצת, במעמדן המשפטי של חוות הדעת שלה ובסדרי העבודה בינה לבין הממשלה. בנוסף, נאסר למנות לה מחליף או ממלא מקום.

השופט עמית קבע: 9 שופטים ידונו בהדחת היועמ״שית

השופט עמית קבע: 9 שופטים ידונו בהדחת היועמ״שית

299
07.08.25|רבקה שורק

הצו החדש מהווה למעשה חידוד להחלטות קודמות של סולברג, שבהן נקבע כי יש לשמור על המצב הקיים עד לביקורת שיפוטית. גם בהחלטות הקודמות נקבע בפועל כי לא ייעשה כל שינוי במעמדה ובסמכויותיה של היועצת, אולם כעת הוא מוגדר במפורש כ"צו ביניים".

בהחלטה התייחס סולברג גם למכתב ששלח שר התקשורת לעובדי משרדו ב-5 באוגוסט, שבו הגדיר את היועצת כ"לשעבר" והנחה את עובדיו שלא לקיים חוות דעת מטעמה ללא אישורו. השופט מתח ביקורת חריפה על המכתב, קבע כי חוות הדעת של הייעוץ המשפטי לממשלה תקפות במלואן, והדגיש כי הדרישה לשנות את ההתנהלות מול היועצת "אין לה על מה שתסמוך".

maximize-image
שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

סולברג ציין כי חובת הציות להחלטות שיפוטיות חלה על כל הציבור, וביתר שאת על רשויות השלטון, והוסיף כי התנהלות השר סותרת עקרונות יסוד של שלטון החוק.

עקבו אחרינו גם ב-Google News