בית המשפט העליון פרסם הערב (ראשון) החלטה נוספת בסדרת העתירות העוסקות בהחלטת הממשלה להדיח את היועצת המשפטית לממשלה. המשנה לנשיא, השופט נועם סולברג, הוציא צו ביניים המבהיר כי החלטת הממשלה לא תיכנס לתוקף עד להכרעה אחרת, וכי בתקופה זו לא יחול כל שינוי בסמכויותיה של היועצת, במעמדן המשפטי של חוות הדעת שלה ובסדרי העבודה בינה לבין הממשלה. בנוסף, נאסר למנות לה מחליף או ממלא מקום.

השופט עמית קבע: 9 שופטים ידונו בהדחת היועמ״שית
הצו החדש מהווה למעשה חידוד להחלטות קודמות של סולברג, שבהן נקבע כי יש לשמור על המצב הקיים עד לביקורת שיפוטית. גם בהחלטות הקודמות נקבע בפועל כי לא ייעשה כל שינוי במעמדה ובסמכויותיה של היועצת, אולם כעת הוא מוגדר במפורש כ"צו ביניים".
בהחלטה התייחס סולברג גם למכתב ששלח שר התקשורת לעובדי משרדו ב-5 באוגוסט, שבו הגדיר את היועצת כ"לשעבר" והנחה את עובדיו שלא לקיים חוות דעת מטעמה ללא אישורו. השופט מתח ביקורת חריפה על המכתב, קבע כי חוות הדעת של הייעוץ המשפטי לממשלה תקפות במלואן, והדגיש כי הדרישה לשנות את ההתנהלות מול היועצת "אין לה על מה שתסמוך".

סולברג ציין כי חובת הציות להחלטות שיפוטיות חלה על כל הציבור, וביתר שאת על רשויות השלטון, והוסיף כי התנהלות השר סותרת עקרונות יסוד של שלטון החוק.
