נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הבהיר היום (ראשון) כי מדינתו לא תוותר על שטח בתמורה לסיום המלחמה עם רוסיה, ואמר ש"אוקראינה לא תיתן לרוסיה שום תגמול על מעשיה". דבריו הגיעו לאחר פרסום הצעה רוסית להפסקת אש, שכללה מסירת מחוזות דונייצק ולוהנסק לרוסיה בתמורה להפסקה מלאה בלחימה.
ביום שבת דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי גורמים אוקראינים ואירופאים הגישו לוושינגטון הצעה נגדית, שנמסרה לסגן נשיא ארה"ב ג'יי.די. ואנס, למזכיר המדינה מרקו רוביו, ולשליח סטיב ויטקוף. בהצעה הודגש כי אוקראינה ואירופה חייבות להיות מעורבות בכל משא ומתן, וכי יש להחיל הפסקת אש לפני צעדים נוספים.

מנהיגי האיחוד האירופי פרסמו הצהרה משותפת בה הדגישו ש"הדרך לשלום לא יכולה להיקבע ללא אוקראינה" וכי "אין לשנות גבולות בינלאומיים בכוח", תוך קביעה שקו החזית הנוכחי צריך לשמש בסיס למשא ומתן. זלנסקי הזהיר שכל הסכם שלא יכלול את קייב "הוא החלטה מתה שלא תעבוד לעולם".
העמדה האוקראינית נתמכה על ידי מנהיגים אירופאים, בהם נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס, שהדגישו את הצורך ב"שלום צודק המכבד את ריבונות אוקראינה". זלנסקי הודה גם לנשיא פינלנד אלכסנדר סטוב על תמיכתו, והזכיר את גבולה הארוך של פינלנד עם רוסיה ואת האיומים הנובעים מכך.
בשטח, מתקפות רוסיות המשיכו בסוף השבוע: שני בני אדם נהרגו ו־16 נפצעו בתקיפת רחפן במיניבוס בחרסון, ושניים נוספים נהרגו בתקיפת רכב בזפוריז'יה. בחרקוב נפצעו חמישה בני אדם, בהם נערה בת 17, לאחר שפגיעת רחפן רוסי הציתה שריפה בחנות רהיטים. חיל האוויר האוקראיני דיווח כי יירט 16 מתוך 47 רחפנים רוסיים ששוגרו במהלך הלילה, ואילו רוסיה טענה כי הפילה מעל 100 רחפנים אוקראינים בשטחה ובים השחור.
