ראש האופוזיציה יאיר לפיד פנה היום (ראשון) לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בקריאה לחתום על מכתב "שינוי נסיבות" שיגרור פיזור של הכנסת. לפיד טען כי יו"ר מפלגה בקואליציה לא יכול להמשיך לשבת בממשלה שהוא אינו מאמין במנהיגותה.
"בדבריך הודית שמדיניותו של ראש הממשלה אינה מביאה להכרעה בעזה, לא מחזירה את חטופינו ולא מנצחת את המלחמה. עוד הוספת כי אינך יכול לעמוד מאחורי ראש הממשלה ולגבותו יותר", כתב לפיד לסמוטריץ'.

הוא קרא: "לאור זאת, אני קורא לך להצטרף אליי למכתב משותף ליו"ר הכנסת, ובו נודיע על שינוי נסיבות מהותי שמצדיק העלאה מחדש של הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים וחמש בהתאם לסעיף 76(ח) לתקנון הכנסת".
דבריו מגיעים לאחר שבשבוע שעבר הקבינט המדיני-ביטחוני אישר השתלטות צבאית על העיר עזה, לאחר דיון סוער שהציף חילוקי דעות עמוקים בין הרמטכ"ל אייל זמיר, שהביע חששות, לבין שרים כבצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, שדחפו להכרעה צבאית נגד חמאס.

מתיחות חריפה נרשמה בין סמוטריץ' לראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר סמוטריץ' תומך בכיבוש מלא, סיפוח חלקים מעזה ועידוד הגירה, בעוד נתניהו נוקט גישה זהירה המשלבת לחץ צבאי עם משא ומתן לעסקת חטופים, מחשש להשלכות בינלאומיות וכלכליות.
אתמול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביקר בחריפות את ראש הממשלה נתניהו על התנהלותו במלחמה נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה. "לצערי, בישיבת הקבינט האחרונה איבדתי את האמון שראש הממשלה יכול ורוצה להוביל את צה"ל להכרעה ולניצחון", אמר שר האוצר.

