שר הביטחון ישראל כ"ץ הבהיר היום (ראשון) כי הינחה את מערכת הביטחון לשנות את המדיניות ביהודה ושומרון במטרה למגר את הטרור במרחב. לדבריו, היקף התרעות הטרור ביו"ש ירד ב 80%: "צה"ל נשאר בתוך המחנות בשלב זה לפי הוראתי לפחות עד לסוף השנה".
בהודעה מטעמו של כ"ץ נכתב: "מחנות הפליטים בצפון השומרון – ג'נין, טולכרם ונור א-שאמס – היו חממות טרור שנבנו במימון, חימוש והכוונה איראנית כחזית נוספת נגד ישראל, ומשם יצאו פיגועים לכל רחבי יו"ש. בהמשך לביקוריי בשטח ומפגשים עם מפקדים וחיילים, הנחיתי את צה"ל לשנות מדיניות.

"צה"ל פתח במתקפה עוצמתית על מחנות הפליטים. התושבים התפנו, המחבלים חוסלו, תשתיות הטרור פורקו ונהרסו וצה"ל נשאר בתוך המחנות בשלב זה לפי הוראתי לפחות עד לסוף השנה".
לסיכום אמר השר: "כיום אין טרור במחנות והיקף התרעות הטרור ביו"ש ירדו ב 80%. זהו המודל הנכון להילחם בטרור – לתקוף אותו ולרדוף אותו ביו"ש, בעזה ובכל מקום".
