היום (ראשון) צפוי להתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון דיון בעניינו של יונתן אוריך, יועץ התקשורת של ראש הממשלה, בפני השופט מנחם מזרחי. הדיון יעסוק בשאלת הארכת התנאים המגבילים שהוטלו עליו, ובמרכזו תעמוד הסוגיה האם יוכל אוריך לשוב ולעבוד בלשכת ראש הממשלה. נכון לעכשיו, שעת הדיון טרם נקבעה.
בעקבות החקירות במסגרת 'פרשת קטאר' ו'פרשת המסמכים', קיים איסור יצירת קשר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לאוריך. הגבלה זו יחד עם נוספות שהוטלו עליו מסתיימות היום – ובמשטרה רוצים לבקש מבית המשפט את הארכתם בזמן נוסף.

יש לציין כי יועץ רה"מ הכחיש לאורך כל הדרך כל קשר לעבירות המיוחסות לו וטוען כי מדובר בכתב חשדות מופרך ובעל תזמון פוליטי. לפני כחודש הודיעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה כי היא שוקלת להעמיד את יועצו של רה"מ לדין בפרשת המסמכים המסווגים.
הודעתה של היועצת הגיעה מעט לפני השימוע אודותה, מה שגרם לנתניהו לצאת עליה בביקורת: "ההודעה המחפירה של היועצת המשפטית לממשלה על הכוונה להעמיד לדין את יונתן אוריך, דווקא בעיתוי הנוכחי, היא החלטה אומללה שמעוררת תהיות כבדות".
נתניהו הצהיר: "אני מכיר את הפרטים, ואני קובע באופן חד וברור: לא הייתה כל פגיעה בביטחון המדינה. יונתן לא פגע בביטחון המדינה. מדובר במהלך מופרך, חסר שחר- שנועד לשרת סדר יום אחר, ולא את טובת הציבור".
